راهکار استاد دانشگاه آزاد اسلامی برای کنترل اضطراب دانشجویان

یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه با توجه به نزدیکی فصل امتحانات توصیه های لازم در زمینه غلبه بر استرس و اضطراب دانشجویان را ارائه کرد.

دکتر مریم کدخدایی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در زمینه اضطراب دانشجویان گفت: باتوجه به نزدیکی فصل امتحانات برخی از دانشجویان ممکن است دچار اضطراب و استرس شوند در این زمینه لازم است برای مطالعه دروس خود برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: گاهی اضطراب و استرس دانشجویان ناشی از عدم اعتماد به نفس آن ها است برخی از دانشجویان نمرات خوبی از واحد تخصصی خود می گیرند اما متاسفانه خود را باور ندارند، این افراد کمال گرا هستند و نه تنها در موقعیت امتحان بلکه در سایر موقعیت های زندگی خود نیز دچار اضطراب و استرس می شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تاثیر خانواده بر استرس و اضطراب دانشجویان گفت: برخی از خانواده ها کمال گرا هستند و این دیدگاه را به فرزندان خود نیز منتقل می کنند و باعث می شوند تا فرزندانشان خود را آن طور که باید باور نداشته باشند.

وی اضافه کرد: این افراد می توانند با مراجعه به دفاتر مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی مشکل خود را مطرح کنند تا اعتماد به نفسشان تقویت شود و خود باوری در آن ها ایجاد شود. ما بسیاری از دانشجویان را می شناسیم که در زمینه های علمی پژوهشی توانمند هستند و نمرات بالایی را نیز کسب می کنند.

دکتر کدخدایی بیان کرد: این افراد نگران عملکرد خود در جلسه امتحان هستند زیرا همیشه خواهان بالاترین مقام ها برای خود هستند و یا خانواده از وی توقع بهترین نمرات را داشته است. البته باید توجه داشت عوامل متعددی در نمرات دانشجویان تاثیر دارند، مثلا دانشجویان لازم است روش های صحیح مطالعه را بدانند و برای مطالعه خود برنامه ریزی داشته باشند، سخت کوش باشند یعنی مطالعه را به صورت مستمر ادامه دهند، استراحت کافی و تغذیه مناسب داشته باشند، زمان و مکان مناسب درس خواندن را بشناسند و...

وی تاکید کرد: تمامی نکاتی که ذکر شد اطلاعات مورد نیاز دانشجویان است تا بتوانند عملکرد تحصیلی مناسبی داشته باشند و بر استرس و اضطراب ناشی از امتحان خود غلبه کنند.

701/700

کد خبر: 713922

وب گردی

وب گردی