ابلاغ بخشنامه تشکیل تعاونی خوابگاه داران غیردولتی استانی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: بعد از تاسیس شرکت تعاونی در تمام استان های کشور و طی کردن مراحل قانونی، اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی کشور با هماهنگی صندوق رفاه تشکیل می شود.

به گزارش ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص تشکیل تعاونی خوابگاه داران غیردولتی استانی و چگونگی به رسمیت شناخته شدن اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی کشور، بخشنامه ای را به معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور به شرح زیر ابلاغ کرد:

براساس تبصره بند ۶ ماده یک، دستورالعمل اجرایی تاسیس و اداره خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی در خصوص حضور نماینده اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی در جلسات شورای نظارت و ارزیابی، براین اساس، معاونان دانشجویی دانشگاه ها باید ضمن نظارت کامل بر نحوه تشکیل تعاونی مربوط درآن استان با رعایت شرایط عمومی وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی، و الزام شرایط اختصاصی ذیل اقدامات لازم انجام گیرد.

۱-اعضای تعاونی خوابگاه داران غیر دولتی بایستی خوابگاه دار بوده و شرایط مندرج در دستورالعمل مذکور را دارا باشند.

۲-شرکت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی در آن استان با حضور حداکثری خوابگاه داران تشکیل شود و همچنین به منظور انسجام در امور لازم است فرایند تاسیس و شکل گیری تعاونی تحت نظارت نماینده معرفی شده از سوی شورای نظارت و ارزیابی استان انجام شود.

بدیهی است بعد از تاسیس شرکت تعاونی در تمام استان های کشور و طی کردن مراحل قانونی، اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی کشور با هماهنگی و نظارت صندوق رفاه تشکیل و به رسمیت شناخته می شود و از آن زمان به بعد می توانند با شورای نظارت و ارزیابی همکاری کرده و نمایندگان استانی در جلسات شورای نظارت و ارزیابی مطابق با دستورالعمل حضور یابند.

همچنین معاونان دانشجویی دانشگاه موظف شدند گزارشی از وضعیت خوابگاه های غیردولتی آن استان و همچنین پیشنهادات اصلاحی در چهارچوب دستورالعمل مذکور به صندوق رفاه دانشجویان ارسال کنند.

201

منبع: مهر

کد خبر: 714010

وب گردی

وب گردی