علم همراه با ایمان و تزکیه می‌تواند کارساز باشد

امام‌جمعه خورموج گفت: تنها علم ملاک نیست بلکه علم همراه با ایمان و تزکیه می‌تواند کارساز است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصلح در مراسمی که به مناسبت تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خورموج برگزار شد اظهار داشت: علم و تحقیق زمانی ارزش دارد که به نفع بشر و همراه با تزکیه و تهذیب باشد.

امام‌جمعه خورموج افزود: در رأس کشور مقام معظم رهبری بر حوزه جنبش نرم‌افزاری، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه‌ای علمیه و مراکز آموزش عالی تأکید دارند.

وی از تلاش‌های دوران مدیریت علیرضا چمکوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج تقدیر کرد و ادامه داد: با حضور چمکوری زمینه آرامش در جهت تحصیل دانشجویان و مجموعه دانشگاه آزاد در سطح شهرستان فراهم‌شده است که جا دارد از تلاش‌های وی تقدیر نمایم.

مصلح یادآور شد: مقدس‌ترین و ارزشمندترین واژه‌ای که در دین اسلام به آن اهمیت فراوان شده است علم و پژوهش است و هدف از خلقت انسان این بود که بیاموزد و کسب علم کند زیرا علم بالاترین ارزش هر جامعه است.

وی اضافه کرد: علم و دانش بالاترین ارزش است نباید به خاطر اینکه در آینده به شغلی دست پیدا کنیم به دنبال مدرک باشیم و این ارزش ندارد.

مصلح تأکید کرد: خدا خود بی‌نهایت است وکسی که در راه خدا حرکت می‌کند باید بی‌نهایت باشد و هیچ ظرفیتی برای آن تعیین نشده است که چقدر می‌تواند تحقیق کند، علم بیاموزد و بر معلومات خود بیفزاید و ظرفیتی عظیم در کسانی که رویکرد خدایی دارند به خدا وصل شده‌اند قظعا می توانند مراتب بالایی از علم و تحقیق را دنبال کنند.

205/200

کد خبر: 714398

وب گردی

وب گردی