گرامیداشت دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد و یادبود شهدای دانشجو

مراسم دومین سالگرد تدفین دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد و شهدای دانشجو باحضور فرماندار بروجرد، فرمانده سپاه لرستان، جمعی از حانواده های معزز شهدا، رئیس، معاونین، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در سالن همایش های علامه شهیدی واحد بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛

سردار پاسدار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان عصر سه شنبه 30 آذر در دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاداسلامی بروجرد با بیان اینکه فرق شهدای ما با کشته شدگان جنگهای مختلف دنیا این است که شهدای ما به دنبال مادیات دنیایی نبودند، آمدند تا از اسلام و شارع مقدس دفاع کنند اظهار کرد: خون شهدای ما باعث عزت و امنیت ما و پایداری جمهوری اسلامی شده است و قدرتهای استکباری نتوانستند بر این ایدئولوژی پیروز شوند.

وی افزود: 22 کشور در سوریه مقابل ما بودند و روسیه نیز در ذیل ما در مقابل گروه های تکفیری و تروریستی جنگید و ما فرمانده میدان جنگ سوریه هستیم. آزادسازی حلب موجب حیرت و عزای کشورهای غربی شد.

سردار کشکولی مؤلفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و رمز پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه ها را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تکیه بر عنایات الهی، ولایت، امامت و رهبری، مردمی بودن انقلاب، تکلیف گرایی مردم، خودباوری، سازش ناپذیری و نترسیدن از مرگ عنوان کرد و افزود: زمانی غربی ها برای مذاکره با ما چندین پیش شرط داشتند که حذف ولایت فقیه و شورای نگهبان از قانون اساسی و ادغام سپاه پاسداران از این شروط بود و بر حذف آنها اصرار فراوان داشتند و قصد داشتند با حذف این مؤلفه های تأثیرگذار با قدرت جمهوری اسلامی مقابله کنند.

وی یادآور شد: تکیه انقلاب ما بر نیروی مردمی و پشتیبانی مردم است. نظام ما یک نظام مردم سالار است و به فرموده امام راحل میزان رأی ملت است و مردم ولی نعمت ما هستند وولایت مداری، تکلیف گرایی و وظیفه شناسی مردم بود که در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن نیز بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد و شهدای انقلاب اسلامی و بسیجیان با همین مؤلفه راهی جبهه های حق علیه باطل شدند و در عرصه های مختلف انقلاب حضور داشتند.

سردار کشکولی با بیان اینکه ما مخالف مذاکره نیستیم و اهل گفتگوییم و با سازش کاری، که موجب از بین رفتن اراده کشور باشد مخا‌لفیم؛ افزود:ایران اسلامی هیچ وقت متجاوز نبوده و به هیچ کشوری تجاوز نکرده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: ما باید حاکمیت تمدن اسلامی را در منطقه ببینیم و آمریکا نیز باید قدرت جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت کشورهای سوریه، یمن و عراق را به رسمیت بشناسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در این یادواره اظهار کرد: دو شهید گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی دانشجویان همیشگی و ابدی ما هستند که به ما درس ایثار و آزادگی آموختند. اینها گمنام نیستند بلکه در اوج خوش نامی هستند و ما امروز خود را مدیون آنها می دانیم که رفتند تا ما بمانیم.

203/200

مجید شمس افزود: بسیاری از این شهدا، دانشجویانی بودند که به رغم برخورداری از رتبه های تک رقمی در کنکور درس را رها کردند و جبهه و جنگ را مقدم بر همه چیزدانستند.

وی با بیان امروز هم شرایط می طلبد که همچون گذشته بیدار و هوشیار باشیم، افزود: اگر دیروز دشمن به ما حمله نظامی کرد امروز به فرهنگ ما حمله کرده است و تهاجم فرهنگی از تهاجم نظامی خطرناک تر و پایدارتر است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در یک منطقه ژئوپلتیک در خاورمیانه که قلب جهان است قرار گرفته و ازنظر منابع طبیعی و انسانی کشوری غنی است و همواره مورد طمع بوده و دشمنان و کشورهای استکباری نیز نه با ایران که با "ایران اسلامی" مشکل دارند.

در این یادواره برنامه های متنوعی از جمله نمایشگاه هنری مختلف با موضوع مقاومت، روایت حماسه کربلا از قیام عاشورا تا پیروزی انقلاب اسلامی توسط حجت الاسلام اکبری، مداحی توسط حاج ابوذر بیوکافی، تئاتر و تشییع نمادین تابوت 2 شهید گمنام در سالن علامه شهیدی برگزار شد.

تجلیل از خانواده معزز شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام پایان بخش این مراسم بود.

203/200

کد خبر: 714938

وب گردی

وب گردی