آسایهل سکویی مناسبی برای معرفی جامعه و فرهنگ ایرانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه گفت: انجمن آسایهل فرصت مناسبی است تا دانشگاهیان بتوانند خود را در سطح بین المللی مطرح کنند به ویژه با توجه به  جهش های اخیری که کشور عزیزمان در زمینه انتشار مقالات و همچنین رتبه علمی در کشور می توان آینده ای روشن را در راستای اهداف این انجمن انتظار داشت.

دکتر عبدالله هادی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به موفقیت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن آسایهل ضمن تبریک به دکتر میرزاده گفت: انجمن بین المللی موسسات جنوب شرقی آسیا یک انجمن غیر دولتی است که در سال 1956 تاسیس شده است اهداف مناسبی در حیطه آموزش عالی و توسعه آن، تبادل استاد و دانشجو و ترویج فرهنگ پژوهشی را دنبال می کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته کشور ما میزبان برگزاری این اجلاس بود که در اصفهان برگزار شد. با توجه به اینکه دانشگاه های معتبر در دنیا در این انجمن عضو هستند، حضور چنین دانشگاه هایی نشان می دهد این انجمن از اهمیت خاصی برخوردار است و موفقیت بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی و کشور به شمار می رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه افزود:عضویت در انجمن آسایهل فرصت مناسبی است تا دانشگاهیان بتوانند خود را در سطح بین المللی مطرح کنند ، مخصوصا با توجه به جهش های اخیری که کشور عزیزمان در زمینه انتشار مقالات و همچنین رتبه علمی در کشور می توان آینده ای روشن را در راستای اهداف این انجمن انتظار داشت.

وی با اشاره به تاثیرات آسایهل در حوزه اجتماعی گفت: همان طور که می دانیم قدمت کشور ایران بسیار زیاد است و تاریخ واضح و ارزشمندی دارد و با توجه به موفقیت اخیر دکتر میرزاده در انجمن آسایهل ؛ می توان انجمن جنوب شرقی آسیا را سکویی مناسبی برای معرفی جامعه و فرهنگ ایرانی است.

دکتر هادی اضافه کرد: بیشتر اعضای این انجمن در ابتدا از کشورهای آسیایی بودند و سپس در کشور های اروپایی رواج پیدا کرده است،با توجه به اینکه این کشور ها به فرهنگ و اسطوره های ایرانی مانند خیام، مولانا علاقه مند هستند می توان در حوزه اجتماعی و فرهنگی و ترویج زبان فارسی پیشرفت های بسیاری را متصور شد.

701/700

کد خبر: 715025

وب گردی

وب گردی