افزایش استقبال دانشجویان دختر از حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: ۶۱ درصد ثبت نام کنندگان ترم جدید مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را دانشجویان خانم به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، حجت الاسلام روح الله حریزاوی گفت : اگر چه زمان رسمی ثبت نام در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به اتمام رسیده و مراحل جذب علاقمندان آغاز شده است اما با توجه به درخواست برخی از مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، این زمان به صورت محدود، به صورت تکمیل ظرفیت در برخی از مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه های مادر و مراکز استانها تمدید شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون شاهد رشد مطلوبی در ثبت نام کنندگان بوده ایم گفت : بررسی های آماری نشانگر آن است که تاکنون نزدیک به ۶۱ درصد افراد از خواهران و ۳۹ درصد نیز از برادران علاقمند در مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ثبت نام کرده اند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با تاکید بر اینکه سیاست توجه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به جذب و ارتقای ویژه اساتید و اعضای هیات علمی در دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفته است افزود: تاکنون بیش از ۲۷۰ نفر دارای مدرک دکتری برای آشنایی عمیق با معارف اسلامی در مراکز حوزه در سراسر کشور ثبت نام کرده اند، همچنین دارندگان مدرک تحصیل کارشناسی ۷۷ درصد و کارشناسی ارشد ۱۸ درصد ثبت نام کنندگان را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام حریزاوی گفت : ثبت نام کنندگان پس از گذراندن مراحل نهایی ثبت نام، از بهمن ماه دروس خود را در ۴۲ مرکز دانشگاهی در سراسر کشور آغاز خواهند کرد.

200

کد خبر: 715370

وب گردی

وب گردی