دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت هایش  در راستای  تحقق رسالت دانشگاه نسل سوم گام برداشته است

علیرضا لطفی گفت: رییس دانشگاه آزاد اسلامی عزت و اقتدار بیشترى را به دانشگاه داد به طوری که امروزه دانشگاه آزاد اسلامى واحد خوى با بهره مندى از ١٢١عضو هیات علمى تمام وقت، به عنوان قطب علمى و تحقیقاتى برجسته منطقه مطرح و در راستاى حفظ و افزایش این جایگاه نسبت به تکمیل کادر هیات علمى متخصص خود اقدام می کند.

علیرضا لطفی رییس واحد خوی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص وضعیت تحصیلات تکمیلی این واحد به ایسکانیوز گفت: آنچه که مسلم است دانشگاه آزاد اسلامى واحد خوى طى سه سال اخیر همگام با سایر واحد هاى دانشگاهى به سرعت در عرصه ى تحصیلات تکمیلى رشد داشته و این رشد نه تنها از بعد کمى چشمگیر به نظر می رسد بلکه از نظر کیفى با اضافه شدن امکانات آزمایشگاهى و اتصال آن به ساها و وجود کارگاه هاى مختلف و تخصصى و تکمیل کادر هیات علمى کاملا مبرهن و مشهود است.

وی افزود: گرایش هاى مقطع کارشناسى ارشد با رشد پنج برابرى از ٩ رشته در سال ١٣٩١به ٤٦رشته در سال جارى رسیده است طى این دوره ى زمانى تعداد دانشجویان کارشناسى ارشد از ٥٦٠دانشجو به ١١٠٠دانشجو یعنى دو برابر افزایش وارتقا یافته است. علاوه بر این با تأسیس و راه اندازى ٥عنوان رشته در مقطع دکترى تخصصى بالغ بر ٥٠نفر دانشجو به مجموعه دانشجویى این دانشگاه اضافه شده است.

وی یادآور شد:دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی عزت و اقتدار بیشترى را به دانشگاه داد به طوری که امروزه دانشگاه آزاد اسلامى واحد خوى با بهره مندى از ١٢١عضو هیات علمى تمام وقت به عنوان قطب علمى و تحقیقاتى برجسته منطقه مطرح و در راستاى حفظ و افزایش این جایگاه نسبت به تکمیل کادر هیات علمى متخصص خود اقدام می کند.

لطفی با بیان این موضوع که کشور ما باید از طریق فعالیت های دانش بنیان اداره شود ادامه داد: به نظر می رسد تولید علم برای حل معضلات جامعه صورت می‌گیرد بعلاوه اقتصاد کشور ما باید مبتنی و متکی بر دانش و فناوری بومی باشد و از طریق فعالیت های دانش‌بنیان اداره شود. دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال اثبات این موضوع است و به همین منظور در کشور توان تولید علم و تبدیل آن به فناوری و توانایی تجاری‌سازی فناوری و کاربردی کردن آن را به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: اگر در کشوراقتدار دفاعی و اقتصادی دانش‌بنیان وجود نداشته باشد در دنیای مدرن امروزی نمی‌توان اقتدار دفاعی و علمی خود را حفظ نمود. پس اقتصاد متکی بر تولید ملی و دانش‌بنیان دارای منشا اثر است. با توجه به اینکه چشم انداز دانشگاه ها در آینده عدم وابستگى به شهریه دانشجویى وخودکفایى است اینگونه فعالیت ها ضرورى به نظر می رسد و دانشگاه آزاد اسلامى واحد خوى نیز همگام با دانشگاه هاى سراسر کشورقدم هاى خوبى را در راستاى اهداف عالى دانشگاه در زمینه ى شرکت هاى دانش بنیان برداشته و نوید آینده ى خوبى براى دانشگاه است که می توان به دو نمونه از آنها اشاره کرد: نخست اینکه طرح دستگاه کاهنده ى سوخت خودرو و تولید سوخت هیبریدى هیدروژنى در شرف انجام و تبدیل شدن به اقتصادی دانش بنیان است و دوم؛ طرح شناسایى و درمان غیر تهاجمى بیمارى هاى سرطان که در حال انجام است.

وی در پایان گفت: انتظار می رود دانشگاه آزاد اسلامى با توجه به ظرفیت هاى موجود در راستاى رسالت نسل سومى دانشگاه ها گام برداشته و ایده ها را تبدیل به ثروت کرده است.

200/202

کد خبر: 715982

وب گردی

وب گردی