از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی چه می دانید؟/ایجاد پارک علم و فناوری انقلابی نو در بخش صنعت و دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از نهادهای علمی فرهنگی کشور و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با هدف حمایت مادی و معنوی از شرکت‌های دانش‌‌بنیان، هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد، در سال 93 با اخذ مجوز لازم، اقدام به ایجاد پارک علم و فناوری در تهران کرد که این اقدام انقلابی نو در بخش صنعت و دانشگاه ها بود.

به گزارش ایسکانیوز، امروزه با رشد تکنولوژی ها نوین و گسترش دسترسی به شبکه های دانش و کارآفرینی، انقلابی نو در بخش صنعت و دانشگاه ها در حال شکل گیری و تکامل است. در این راستا و در تحقق نهضت تولید علم و تجلی در چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی برای تعالی کشور، شکل گیری پارکهای علم و فناوری از اهمیت خاصی برخوردار است.
دانشگاه آزاد اسلامی نیز با وجود داشتن ظرفیت های لازم و همچنین سهم نسبتاً زیاد در تولید علم، اقدام به راه اندازی پارک علم و فناوری، برای استفاده موثر از این زیرساخت ها در جهت تجاری سازی و توسعه مبتنی بر دانش و علم فن آفرینی برای رشد فعالیتهای دانش محور کرده است. این اقدام می تواند بستری مناسب برای هم افزایی افراد دانشگاهی و متخصص در حوزه فناوری به منظور بهره برداری از توان آنان در پیشبرد اهداف دانشگاه های نسل سوم و ارزش آفرینی حداکثری در این نهاد مقدس باشد.

حمایت، پشتیبانی، سرمایه گذاری و توسعه بیشتر خدمات تجاری در عرصه علمی و دانشگاهی
پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 900 واحد، هسته فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در 100 مرکز رشد این دانشگاه در سراسر کشور با هدف حمایت، پشتیبانی، سرمایه گذاری و توسعه بیشتر خدمات تجاری در عرصه علمی ودانشگاهی تشکیل شده است.
از خدمات مهم این پارک می توان به ارائه تسهیلات برای استقرار شرکت ها، نمونه سازی، سرمایه گذاری و توسعه بیشتر خدمات تجاری در عرصه علمی و دانشگاهی اشاره نمود.

اجرای پارک علم و فناوری شامل: مرکز شتابدهی پارک، مرکز رشد پارک، شرکت خدمات تجاری سازی، دفتر مرکزی پارک علم و فناوری تهران و 100مرکز رشد در سراسر کشور می شود.

مدل های قرارداد برای استقرار در پارک به صورت شرکت در سود فروش محصولات (رویالیتی – بالاسری) به ازای فضای اداری و خدمات ارائه، مشارکت در طرح ها و پروژه ها، به صورت پرداخت اجاره بها و دریافت هزینه بابت خدمات ارائه شده و به صورت ترکیبی از گزینه های بالا را شامل می شود.

حمایت های لازم جهت استفاده از امکانات صندوق های سرمایه گذاری

از خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی می توان به امکان استقرار در ساختمانهای اداری پارک دانشگاه آزاد اسلامی در تهران و مراکز استان ها، بهره مندی از امکاناتی نظیر فضای اداری، سالن همایش، سالن جلسات تجاری، اینترنت و تلفن و...، امکان مشارکت و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد در طرح های منتخب، ارائه بسته های تشویقی و حمایتهای مالی جهت استقرار در دوره های پیش رشد در پارک و بیش از 80 مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه خدمات مشاوره ایی تجاری سازی مانند فنی مهندسی، مالی، حسابداری، بازاریابی، برندسازی، صادرات، حقوقی، ثبت اختراع، جلب سرمایه گذار و...، واگذاری زمین و زیرساخت در پارک های استانی دانشگاه آزاد اسلامی برای احداث کارگاه، در اختیار گذاشتن بازار بزرگ دانشگاه آزاد برای محصولات شرکت های دانش بنیان مستقر، حمایتهای لازم جهت استفاده از امکانات صندوق های سرمایه گذاری، معرفی برای استفاده از معافیت های پارک های علم و فناوری مانند مالیاتی، گمرکی، بیمه و...، امکان جذب در شتابدهنده های تخصصی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری ، کمک در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی در حوزه تجاری سازی شامل بازاریابی، مالی، اداری، صادرات، تولید و غیره، استفاده از شبکه گسترده مربیان حرفه ای (منتورینگ) از اساتید دانشگاه و صنعت داخل و خارج کشور، شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی، استفاده از ظرفیت واحدهای بین المللی دانشگاه آزاد برای ورود به بازار خارجی و استفاده از مزایای تفاهم نامه های همکاری با پارکهای سایر کشورها اشاره کرد.

سامانه ارزیابی فناوری و تجاری سازی «سافتا»
کلیه پژوهشگران، اساتید دانشگاه، دانشجویان، شرکت های مهندسی، دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با هدف توسعه تجاری سازی، تسهیل فرایندهای کارآفرینی بر پایه اقتصاد دانش بنیان ، سامانه ارزیابی فناوری و تجاری سازی «سافتا» را راه اندازی کرده است.
در همین راستا متقاضیان می توانند درخواست های خود را همراه با مدارک مورد نظر از طریق ثبت نام در سامانه ideacup.ir ارسال نمایند تا پس از بررسی و در صورت تایید فرایند جذب صورت پذیرد.

200/202

کد خبر: 716823

وب گردی

وب گردی