تجلیل از استادان پژوهشگر  واحد دامغان

مراسم تجلیل از استادان پژوهشگر به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌قدم در حضور پژوهشگرانه برای ایجاد تحول در دانشگاه‌های نسل چهارم است و نیاز امروز جوامع صنعتی در گرو آشتی اصولی با دانشگاه‌های پژوهش محور خواهد بود.

دکتر حسین عباسپور، دانشگاه آزاد اسلامی را پیشرو در تولید علم معرفی کرد و گفت: سرعت و شتاب حرکت‌های پژوهشی، وابسته به استانداردهای جهانی مطلوب است ولی در زمینه تحقیقات کاربردی مرتبط با حل مشکلات صنایع باید با جدیت بیشتر حرکت کنیم.

رییس شورای پژوهشی استان سمنان به ضرورت‌های ایجاد زمینه درآمدزایی غیر شهریه‌ای اشاره کرد و با تعیین اصول اقتصاد مقاومتی در راستای اتکا به قدرت بومی پژوهش‌های کاربردی گفت: نظام سازمانی دانشگاه‌ها با محوریت آموزش فاصله منطقی گرفته و امروز پژوهش‌محوری در فعالیت‌های دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی باشد.

رییس واحد دامغان از مجموعه بخشنامه‌های حمایتی دکتر میرزاده در موضوع پژوهش، پژوهشگر و درآمدزایی از ناحیه تحقیقات کاربردی گفت و خاطرنشان کرد: با نگاه همه جانبه دکتر میرزاده، شرایط مطلوب برای ارتقا زمینه‌های رشد و توسعه فراهم آمده و واحد دامغان برابر با برنامه‌های تدوینی تا سال 99 تلاش جدی خواهد داشت تا به عنوان یک واحد معتبر ملی از دامنه ارتباطات بین‌المللی استفاده کند و با شاخصه‌ی کارآفرینی از دانشگاه‌های ممتاز نسل چهارم در زمینه تحقیقات کاربردی باشد.

عباسپور با تقدیراز استادان برتر در جشنواره لقمان حکیم گفت: دکتر محمدی نافچی به عنوان صاحب مقاله برتر و دکتر فرقانی فرد به عنوان پژوهشگر برگزیده جشنواره به شایستگی توانستند عیار علمی و پژوهشی واحد دامغان را مشخص نمایند.

وی افزود: واحد دامغان در بسیاری از شاخصه‌های پژوهشی، نسبت به جمعیت استادان خود موفق ظاهر شده و نرخ تولیدات پژوهشی در تمامی زمینه‌ها خوب ارزیابی می‌شود ولی با توجه به توان و ظرفیت اعضا هیات علمی می‌توان به ارتقا سطح کمی و کیفی، بیش از پیش امیدوار بود.

در آغاز مراسم دکتر بهاره کاشفی معاون پژوهش و فناوری واحد دامغان به آخرن دستآوردهای پژوهشی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه آنالیز دستگاهی واحد دامغان با اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی در آنالیز فلزات سنگین در نمونه‌های غذایی همکاری می‌کند و در کنار آن از آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی، کنترل میکروبی، فیزیولوژی، فارماسیوتیکس، بیوشیمی، صنایع غذایی، تحقیقات پسته و معماری برخورداریم و با ثبت 1022 دستگاه آزمایشی در سامانه ساها از واحدهای موفق در ارائه خدمات دانشگاهی هستیم.

کاشفی از فرآیند انتخاب پژوهشگران برتر سال جاری گفت و خاطرنشان کرد: پژوهش در ادبیات نوین دانشگاهی جایگاه ویژه دارد و پژوهشگران باید در تحقق اهداف جدید پژوهشی تلاش کنند.

در این مراسم از دکتر مرضیه بلندی و دکتر الهه صرفی به عنوان پژوهشگران برگزیده استانی، از دکتر محمدمهدی فرقانی فرد و دکتر عبدالرضا محمدی نافچی به عنوان پژوهشگران برگزیده در جشنواره لقمان حکیم و از دکتر مهدی ذوالفقاری و مهندس علی دماوندی بنا به تلاش در تولید مقالات علمی و تالیف کتاب برتر در جشنواره دوسالانه کتاب استان سمنان تجلیل شد.

204/200

کد خبر: 717208

وب گردی

وب گردی