مشارکت برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در 11 مقاله تقلبی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برخی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی تهران در 11 مقاله از مجموع 58 مقاله تقلبی نقش داشته‌اند،گفت: دانشگاه از همه افراد دخیل در این موضوع مصاحبه کرده و پاسخ کتبی نیز گرفته است و برای بررسی و طی شدن مراحل قانونی متخلفان عضو هیات علمی را به مراجع رسیدگی به تخلفات هیات علمی و دانشجویان را به کمیته انضباطی ارجاع داده است.

به گزارش ایسکانیوز، یونسیان با بیان اینکه هفت نفر اصلی که تقلبات علمی را انجام داده‌ بودند در هیچ یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی عضویت نداشتند، اظهار کرد: تعدادی از افراد در دانشگاه علوم پزشکی تهران فریب خورده و به تیمی که چندان هم شناخته شده نبودند، اعتماد کردند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برخی از افراد متخلف نیز بدون داشتن هیچ گونه وابستگی به دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقالات خود آدرس دانشگاه را ذکر کرده بودند.

عدم توانایی سازمانهای بیمه‌گر برای پرداخت بدهی‌ها

یونسیان همچنین در خصوص بودجه پژوهشی نیز با بیان اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته با رشد مواجه بوده است،‌اظهار کرد: متاسفانه با توجه به وضعیت کشور، این بودجه به صورت صددرصد محقق نشده و از سوی دیگر، رشد بودجه متناسب با رشد نیازها نبوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اینکه طی سالیان گذشته رشد بودجه بسیار کمتر از رشد هزینه‌ها بوده است که حتی هزینه‌های پرسنلی را هم تامین نکرده‌ایم، تصریح کرد: بودجه پژوهشی امسال 30 درصد با رشد مواجه شد اما با توجه به اینکه طی سالهای گذشته رشد متناسبی نداشته قدرت مانور و عملیات نسبت به ده سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه همه مشکلات با همدیگر ارتباط دارند، گفت: زمانی که دانشگاه طلب قابل ملاحظه‌ای از سازمان‌های بیمه‌گر دارد که این سازمانها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، دانشگاه نمی‌تواند تعهدات ضروری خود را کنار گذارد و به یک بخش خاص بپردازد.

به گفته یونسیان، عدم توانایی سازمان‌های بیمه‌گر برای پرداخت بدهی‌ها باعث شده بودجه به صورت صددرصد به سمت پژوهش سوق داده نشود.

برگزاری همایش و فن بازار سلامت در قالب جشنواره

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با بیان اینکه سال گذشته نخستین همایش فناوری سلامت در روز فناوری دانشگاه برگزار شد، گفت: با توجه به تجربه موفق آن، امسال دبیرخانه دائمی همایش فن بازار ملی سلامت به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد تا این همایش در سطح ملی و با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه علوم پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شود.

یونسیان افزود: پیشنهاد شده که در صورت تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی این همایش از سال آینده به صورت دائمی در قالب جشنواره برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این رویداد تقابل سه‌جانبه‌ای بین تولیدکنندگان،‌ مصرف‌کنندگان و حامیان شکل گرفته است، گفت: یکی از کارگزاری‌ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موظف به طراحی سامانه‌ای برای ثبت نیاز مشتریان شد که متاسفانه درست طراحی نشده بود و مشتریان نمی‌توانستند سفارش‌های خود را ثبت کنند از این رو هنوز حمایتی را از سوی وزارت بهداشت و معاونت علمی دریافت نکرده‌ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مدیریت فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه این مسائل را پی‌گیری می‌کند تا هم حمایت‌های مدنظر و هم روال فروش محصولات به متقاضیان انجام شود چرا که هنوز عملا خرید و فروشی در قالب همایش اتفاق نیفتاده است.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 717474

وب گردی

وب گردی