رشته های فنی مهندسی نیاز اساسی کشور/هیچ اعتقادی به افزایش موسسات آموزشی در استان قم نداریم

استاندار قم با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های خالی موجود در استان را برطرف کرده گفت: هیچ اعتقادی به افزایش موسسات آموزشی در استان قم نداریم.

سیدمحمد مهدی صادقی،استاندار قم در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با تاکید بر اینکه در مجموع دانشگاه هایی که در کشور وجود دارد دانشگاه آزاد واحد قم از قویترین واحد های دانشگاه آزاد در کشور محسوب می شود گفت: دانشگاه آزاد واحد قم دانشگاهی است که در زمینه های مختلف به خصوص جذب دانشجو در رشته های تکمیلی و همچنین گسترش فعالیت های کیفی دانش بنیان ، ایجاد مرکز رشد و همچنین برنامه های توسعه ای که در نظر گرفته شده است عملکرد مطلوبی صورت دهد.

وی به برگزاری جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی ، مدیران و معاونین استانی برگزار شد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این جلسه بودجه سال آینده این واحد بررسی و در مجموع رقمی بالغ بر 770 میلیارد ریال بودجه مصرفی واحد قم مصوب شد ضمن آنکه مقرر شد تا با برنامه ریزی های صورت گرفته برخی املاک مازاد دانشگاه آزاد برای تامین و سرمایه گذاری در بخش های مختلف تبدیل به احسن شود.

وی در ادامه بیان داشت: در بررسی هایی که در خصوص مشکلات آموزش علوم پزشکی واحد قم صورت گرفته تصمیمات خوبی در جهت رشد این رشته نیز اتخاذ شد که امیدواریم آینده خوبی در این حوزه به وقوع بپیوندد.

استاندار قم خاطر نشان کرد: به نظر میرسه با روندی که شاهد هستیم ،در مجموع پیش بینی ها و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی نشان از رشد فعالیت هایی دارد که از سوی مدیران اجرایی این سازمان ترسیم شده است.

صادقی با تاکید بر اینکه به افزایش واحد های آموزشی در استان قم اعتقادی نداریم اذعان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های خالی در استان را برطرف کرده و در حال حاضربیش از 80 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که این امر باعث کندی فعالیت ها و تمرکز زدایی از مجموعه دانشگاه آزاد واحد قم خواهد شد.

*رشته های فنی مهندسی نیاز اساسی کشور

وی بیان داشت: ما به شدت به ارتقای رشته ها و تربیت دانش آموختگان در رشته های فنی مهندسی نیازمندیم چرا که در حال حاضربیشترین نیاز کشور در این حوزه ها است با این وجود باید ازاین طریق سیاست های کلی استان مبنی بر خودداری از گسترش رشته های علوم انسانی و رفتن به سمت رشته های فنی و مهندسی تامین شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در ساختارهای حاکمیتی نبود نظم و انضباط در فعالیت ها است گفت: اگر در این مورد اصلاحات لازم صورت گیرد بستر بسیار خوبی در رشد منطقی و متوازن توسعه ای در تمام بخش ها صورت خواهد گرفت.

صادقی در ادامه با تقدیر از عملکرد دکتر میرزاده به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی عنوان داشت: با توجه به سابقه اجرایی و قوی دکتر میرزاده باید گفت که روند فعالیت وی از یک انضباط خاصی برخوردار است که موجب برنامه ریزی های مفید و جامع در بخش های اجرایی خواهد شد که مجموعا این انضباط در دانشگاه آزاد ملموس است.

204/200

کد خبر: 718137

وب گردی

وب گردی