رأی‌گیری جمهوری‌خواهان درمخالفت با قطعنامه ضداسرائیلی

تلاش جمهوری‌خواهان کنگره برای بی‌اعتبار کردن رأی ممتنع دولت اوباما به قطعنامه سازمان ملل در خصوص شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز وبسایت «واشینگتن اگزمینر» نوشت: اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه به قطعنامه‌ای رأی می‌دهند که – به گفته آن‌ها – قطعنامه ضداسرائیلی سازمان ملل را که اوباما به آن رأی ممتنع داد، محکوم می‌کند. این قطعنامه که با 14 رأی موافق، 0 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع تصویب شد، شهرک‌سازی‌های اسرائیل را در زمین‌های متعلق به فلسطینی‌ها محکوم می‌کند.
«کوین مک‌کارتی»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و «اد رویس»، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس اواخر دوشنبه از قصد مجلس نمایندگان برای رأی دادن به قطعنامه محکومیت اقدام سازمان ملل و اوباما خبر دادند.
در بیانیه آن‌ها آمده است: «این دولت، تمامی اعتبار خود را در خصوص اسرائیل از دست داده است. شاهکار دولت در سازمان ملل به متحد ما، اسرائیل آسیب رساند و دستیابی به صلح در منطقه را دشوارتر کرد. این پنجشنبه، مجلس از مسئولیت خود شانه خالی نخواهد کرد و به قطعنامه‌ای فرا‌حزبی رأی خواهد داد که بر سیاست ما در منطقه و حمایت از اسرائیل، مجدداً تأکید می‌کند.»

منبع: العالم

306/300

کد خبر: 718632

وب گردی

وب گردی