روسیه به فیلیپین پیشنهاد سلاح‌ و تعمیق دوستی داد

سفیر روسیه در فیلیپین امروز (چهارشنبه) گفت: مسکو آماده دادن سلاح‌های پیشرفته به مانیل شامل جنگنده‌ و زیردریایی است و می‌خواهد دوست نزدیک فیلیپین باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، آناتولیویچ خوائف، سفیر روسیه در فیلیپین در کنفرانس خبری در عرشه یکی از دو کشتی نیروی دریایی روسیه که عازم مانیل پایتخت فیلیپین هستند، گفت: ما درک می‌کنیم که فیلیپین به دنبال تنوع بخشیدن به شرکای خارجی خود است.

وی گفت: تنوع به معنی این نیست که شما بین گروهی از شرکا با گروه دیگر یکی را انتخاب کنید. تنوع به این معنی است که شرکای سنتی قدیمی را حفظ کنید و شرکای جدیدی به دست آورید. بنابراین روسیه آماده است تا تبدیل به دوست نزدیک و شریک قابل اتکای جدیدی برای فیلیپین شود.

وی افزود: ما در روابط شما به شرکای سنتی‌تان مداخله نخواهیم کرد و شرکای شما نیز باید به منافع فیلیپین و روسیه احترام بگذارند.

خوائف با اشاره به اینکه روسیه طیفی از سلاح‌ها را به فیلیپین پیشنهاد می‌دهد گفت: ما آماده هستیم تا تسلیحات کوچک و سبک، هواپیماهای نظامی، هلی‌کوپترها، زیردریایی‌ها و بسیاری از سلاح‌های دیگر را برای فیلیپین تامین کنیم. منظور ما سلاح‌های پیشرفته است نه سلاح‌های دسته دوم.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 719211

وب گردی

وب گردی