برگزاری کارگاه مبانی علوم شناختی دردانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار

کارگاه مبانی علوم شناختی با حضور هیات رئیسه، اساتید و دانشجویان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه مبانی علوم شناختی با هدف معرفی این حوزه میان رشته ای مطالعاتی به پژوهشگران و همچنین معرفی راهکار ها و فرصت های موجود در این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار برگزار شد.

در ابتدا دانیال سمیعی، دبیر کمیته علوم شناختی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ضمن تشریح مبانی علوم اعصاب شناختی و تبیین جایگاه مطالعات میان رشته ای علوم شناختی در بین رشته های انسانی و فنی، به تعاریف علوم شناختی در رشته مدیریت پرداخت و برخی از حوزه های اصلی مطالعاتی مرتبط با علوم شناختی را در رشته مدیریت معرفی کرد.

سمیعی ضمن ارائه نظریات آینده پژوهان در حوزه فناوری، فناوری های حوزه علوم شناختی را از پیشران های اصلی فناوری در آینده دانست که بر تمامی حوزه های زندگی و کار بشر تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود : "در آینده از پزشکی و ریاضیات گرفته تا روانشناسی و فلسفه با علوم شناختی پیوند خواهد خورد".

این استاد دانشگاه در انتها ضمن معرفی وب سایت کمیته علوم شناختی دانشگاه آزاد گیلان به آدرس www.rcog.irاز اساتید و دانشجویان دعوت کرد تا در پیشبرد و توسعه مطالعات این حوزه با کمیته همکاری نمایند. سپس دکتر مهدی فدایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار نقاط قوت و فرصت های پیش روی پژوهشگران این حوزه را معرفی کرد.

دکتر مهدی فدایی، ارزش بالای مقالات علمی و اسناد استراتژیک حوزه علم و فناوری کشور را مهم ترین عوامل تبیین کننده اهمیت مطالعات علوم شناختی دانست. او در پاسخ به درخواست های متعدد علاقه مندان برای آشنایی بیشتر با این حوزه پژوهشی، به نیابت دکتر امیر تیموری ریاست کمیته در استان نوید برگزاری مستمر دوره های علوم شناختی را در واحد های دانشگاه آزاد گیلان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار را داد.

200

کد خبر: 719938

وب گردی

وب گردی