وکیلی: آیت الله هاشمی تکرار نشدنی است/ ملت ایران پدر بزرگی را از دست داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید آیندگان پیرامون آیت الله هاشمی بیش از آنچه که امروز در نوشته ها آمده خواهند گفت .

محمدعلی وکیلی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز بیان داشت: آیت الله هاشمی به نظر من تکرار ناشدنی است. هم از لحاظ ویژگی های فردی و هم از لحاظ تاثیرگذاری در پنجاه سال گذشته.

وی در ادامه اظهار داشت: هیچ کس به اندازه او در تحولات انقلاب بعد از امام خمینی(ره) تاثیرگذار نبوده است و هیچ کس مثل او در تحولات انقلاب آینده اندیش نبود؛ سینه آقای هاشمی سینه ای پری بوده است و حرفهای نگفته اش بیش از آن چیزی است که گفته شده است.


نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: آیندگان پیرامون آیت الله هاشمی بیش از آنچه که امروز در نوشته ها آمده قطعاً خواهند گفت . بخش مهمی از زوایای آقای هاشمی در ناگفته هایی است که من امیدوار هستم ایشان گفته باشد و بعداً این گفته ها به مثل دفتر خاطرات رونمایی بشود.


وکیلی گفت: آن بخش از خاطرات آقای هاشمی که هنوز رونمایی شده جلوه ای از شخصیت او را به نمایش گذاشته که او در بزنگاه ها و در بحرانها چگونه توانست مملکت را مدیریت کند؛ چه زمانی که امام در قید حیاط بودند و مشورت‌هایی داد به امام و چه بعد از امام با مشاوره هایی که به رهبری انقلاب دادند نقش او برابری نظام از گردنه های پرخطر نقش بی بدیل است.


وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی عملش در قبال انقلاب مثل عمل کسانی بود که از جان برای فرزندش مایه بگذارد. بی مهری هایی که در این چند سال رفت، بی ملایمت‌هایی که در سال‌های اخیر رفت ولی سکوت و صبرش نشان از وقف بودن خودش به انقلاب بود. هاشمی خودش را برای انقلاب وقف کرد و در وقف کردن انقلاب هم نه منت گذاشت نه مطالبه بها کرد و همیشه از آبرویش گذاشت تا آبروی نظام حفظ شود.
این نماینده مجلس افزود: ملت ایران پدر بزرگی را از دست دادند که دلسوزتر از خودشان بر سرنوشت مملکتشان همیشه غمگسار و گره گشا بود. البته باید امیدوار بود که الطاف الهی جای او به نیکی پر شود.

گفت و گو از مجتبی اسماعیلی

303/300

کد خبر: 720650

وب گردی

وب گردی