به خدا می  سپارمت / خدا حافظ ای  داغ  بر دل  نشسته ....

زمین خیس بارانی است که از دیشب باریده و سرمای هوای 21 دی سوز بیشتری دارد اما سرما هم نتوانسته مانع حضور مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی یکی دو ساعت پیش از ساعت اعلام شده شود .

به گزارش ایسکانیوز از میدان ولیعصر راه ها را بسته اند و دیگر نمی توانی جلوتر بروی مردم دسته دسته با پای پیاده در مسیری که به دانشگاه تهران منتهی می شود در حرکت هستند تا با یار قدیمی امام و انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی وداع کنند.

ساعت 7و 15 دقیقه صبح سه شنبه 21 دی
درب غربی دانشگاه تهران که در خیابان ١٦ آذر واقع شده رت به ورود بانوان اختصاص داده اند و زنان دسته دسته با پوسترهای که رویش جمله "به خدا می سپارمت" نوشته شده خود را به دانشگاه تهران می رسانند تا با آیت الله هاشمی وداع کنند.
اما روبروی درب اصلی دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب فضا جور دیگریست، بنر بزرگی روبروی دانشگاه نصب شده که روی آن نوشته شده است؛ مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.


ساعت7:45 دقیقه صبح خیابان انقلاب به دلیل ازدحام جمعیت بسته شد

صدای نوحه در حیابان های اطراف میدان انقلاب و دانشگاه تهران جایی که آیت الله بارها نماز جمعه را اقامه کرده بود به گوش می رسد. مردم با اینکه از دو روز پیش خبر رحلت را شنیده اند هنوز در بهت هستند و باور نمی کنند یاور همیشگی شان از دست رفته باشد تنها تصویری که در خیابان های منتهی به دانشگاه تهران می بینی تعداد زیادی از مردمی است که سر در گریبان دارند و با قدم های بلند خود را به درب اصلای دانشگاه می رسانند .

عقربه های ساعت 7 و 45 دقیقه را نشان می دهند و خیابان انقلاب به دلیل ازدحام مردم بسته شده است.

محوطه درب اصلی دانشگاه تهران با بنرها و داربست های متعدد بسته شده بنرهایی از تصویر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار رهبر انقلاب بر دیوارها نقش بسته است.


ساعت ٨:٥ دقیقه

حجت الاسلام محمود دعایی وارد دانشگاه تهران می شود.
چند متر که از درب اصلی دانشگاه به سمت چهار راه ولیعصر دور می شوی به خیابان قدس می رسی، خیابانی که ورودی آقایان برای داخل شدن به دانشگاه تهران است و افرادی که می خواهند در مراسم نماز بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی شرکت کنند باید از این طریق در مراسم حضور یابند.

ساعت 8 و 30 دقیقه
عفت مرعشی، همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد دانشگاه تهران می شود .خودرو ی حامل او در میان جمعیت محصور شده است.

ساعت 8 و 35
در میان جمعیت انبوهی که امکان تردد را سخت کرده است حجت الاسلام هادی خامنه ای به دانشگاه تهران وارد می شود.

ساعت 8 و 45

تا دقایقی دیگر نماز مقام معظم رهبری بر پر پیکر آیت الله هاشمی نماز می خوانند .

ساعت 8 و 50 دقیقه

با اینکه دقایقی از ساعت اعلام شده برای شروع مراسم نمی گذرد و عقربه های ساعت ٨:٥٠ را نشان می دهد اما ازدحام جمعیت به چئی است که ورود و خروج از دانشگاه به سختی امکانپذیر است.

ساعت 8 و 55 دقیقه

در میان شلوغی جمعیت مهدی هاشمی وارد دانشگاه تهران می شود تا پشت سر پدر نماز میت را اقامه کند.

ساعت 9 صبح

محمد هاشمی، برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان شعار "هاشمی هاشمی راهت ادامه دارد" وارد دانشگاه تهران می شود .

ساعت 9 و 10

ازدحام جمعیت به حدی است که حتی راه خروج از درب ورودی دانشکده هنرهای زیبا که مخصوص ورود شخصیت های سیاسی است بسته شده است.

در مراسم تشییع آیت الله هاشمی حسین هامی استاندار تهران ، محمد رضا تابش نماینده مجلس ، علی عسگری رییس صدا و سیما ، عبدالله جاسبی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی ،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی ،مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور ، سورنا ستاری معاون فناوری رییس جمهور ، علی اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، حسین دهقان وزیر دفاع ، حجت الاسلام علی یونسی دستیار رییس جمهور در امور اقلیت ها ، حمید رضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش ،دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی ، احمد توکلی نماینده مجلس ، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت ، علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی ، حجت الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه، محمد رضا باهنر ، حجت الاسلام و المسلمین علی عسکری معاون پارلمانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران ، عباس آخوندی وزیر راه ، سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه ، سرلشکر محمد حسین باقری فرمانده کل نیروهای مسلح ، حمید چیت چیان وزیر نیرو ، دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت ، ، محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس ، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور ،آیت الله عمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق ، حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران ،حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه تهران ، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ....دیگر مسئولان حضور دارند .

ساعت 9 و 50

دکتر حسن روحانی وادر دانشگاه تهران شد .

ساعت 10

حضور مقام معظم رهبری و اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی و تاکید رهبری بر اینکه همه نماز را بخوانند.

صدایی از بلندگو از مردم می خواهد تا به صدای رهبر انقلاب اسلامی که در خیابان انقلاب طنین انداز شده است گوش فرا دهند و در اقامه نماز بر پیکر آین الله هاشمی رفسنجانی حضور یابند.

مردم به احترام رئیس جمهور دوران سازندگی و یار صبور انقلاب سکوت اختیار کرده و همه رو به قبله گوش جان می سپارند به صدای رهبر معظم انقلاب و نماز را به پا می دارند.

ساعت 10 و 15 دقیقه

پیکر آیت الله در میان حزن و اندوه تشییع می شود. به گزارش خبرنگاران ایسکانیوز که مراسم را پوشش می دهند جمعیت به حدی است که حرکت به سختی انجام می شود .

در بخش دیگری از شهر در حرم امام خمینی عده زیادی از مردم منتظرند تا پیکر آیت الله را تشییع و با یار قدیمی انقلاب وداع کنند.

ساعت 10 و 30 دقیقه

پیکر آیت الله به سمت چهارراه ولیعصر تشییع می شود . شعارهای یاحسین و یا زهرا از دیگر شعارهایی است که در زمان تشییع پیکر یار دیرین انقلاب مردم سر داده اند.

ساعت 10 و 35 دقیقه


صدایی از بلندگو از مردم می خواهد تا در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی که فردا، چهارشنبه ٢٢ دی ماه در حسینیه جماران که ساعت ١٠:٣٠ صبح برگزار می شود حضور یابند.

ساعت 10 و 45 دقیقه

سیل جمعیتی که از حدود ساعت ٧ خود را به دانشگاه تهران رسانده اند همراه با تشییع پیکر به سمت خیابان چهار راه ولیعصر و پس از آن خیابان حافظ حرکت می کنند.

ساعت 10 و 50 دقیقه

کامیون حامل پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی به خیابان وصال نزدیک می شود.کامیونی سیاه پوش که آرام آرام از میان جمعیت عزادار به سمت خیابان حافظ در حرکت است.
صدایی از بلند گو آیت الله هاشمی را نماد اتحاد جهان اسلام و اتحاد مسئولان در کشور می نامد.

شعارهای لا اله الی الله و محمدرسول الله و علی ولی الله شعارهایی است که در فضای خیابان انقلاب طنین انداز شده است.

ازدحام جمعیت در تقاطع خیابان وصال و خیابان انقلاب به گونه ای است که حرکت کامیون حامل پیکر مطهر را با مشکل مواجه کرده است.

ساعت 11 و 30 دقیقه

اینجا مرقد مطهر امام خمینی است و خیل عظیم جمعیت با فریاد یا حسین منتظرند تا پیکر آیت الله هاشمی تشییع و تذفین شود .

بدون شک این تصاویر و صحنه ها در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان اوج این حماسه را خواهند دید .

ازدحام جمعیت به حدی است که بارها از بلندگو از مردم می خواهند که بنشینند . نزدیک اذان ظهر است و حضور مردم با معرفت برای قدردانی از زحمات و ادای دین به آیت الله هاشمی حرف اول را می زند.

ساعت 12 و 55 دقیقه

پیکر یار امام بر فراز دستانی که او را حرمت نهادن روی دوش مردم به مرقد رسید .

مردم قدردان در کنار آیت الله به پاس حضورش در کنار مردم او را چون نگینی در میان گرفته اند و او را بدرقه می کنند.

ساعت 13 و 5 دقیقه

فضای بزرگ حرم امام خمینی (ره) پر از جمعیت است و مرد روزهای سخت روی دوش مردم است و از شدت ازدحام زمان زیادی طول می شد تا به صحن وارد شود.

اینجا حرم مطهر امام خمینی است و زیارت عاشورا قرائت می شود و تا دقایقی دیگر ابر مرد روزهای سخت انقلاب در خانه ابدی اش آرام خواهد گرفت .

ساعت 13 و 30 دقیقه

پیکر مرد بزرگ روزهای سخت در مزارش آرام گرفت. سلام ای غم لحظه های جدایی ، خداحافظ ای شعر شب های روشن ...

تمام شد ....

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته .... به خدا می سپارمت...

700700

کد خبر: 720747

وب گردی

وب گردی