تمدید وضع اضطراری علیه ایران از سوی اوباما

رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه ای به رئیس مجلس نمایندگان وضعیت اضطراری ملی برای ایران و چند کشور دیگر را تمدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، باراک اوباما با ارسال نامه ای برای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وضعیت اضطراری ملی را برای کشورهای ایران،کوبا، لیبی، زیمبابوه، ونزوئلا و اوکراین را تهدید می کنند برای یکسال دیگر تمدید کرد.

در این نامه درباره تمدید وضع اضطراری در خصوص ایران آمده است : در چهاردهم ژوئیه سال دو هزار و پانزده گروه پنج به علاوه یک ، اتحادیه اروپا و ایران به توافق برجام دست یافتند تا این موضوع را که برنامه اتمی ایران منحصرا صلح آمیز باشد، تضمین کنند.

در شانزدهم ژانویه سال دو هزارو شانزده طرح جامع اقدام مشترک زمانی عملی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی این موضوع را که ایران تمامی گام های کلیدی مرتبط با برنامه اتمی اش را برداشته است راستی آزمایی کرد.

وزیر خارجه آمریکا این گزارش ها را تایید کرد. در نتیجه آمریکا تحریم های مرتبط با موضوع اتمی ایران را به خاطر اینکه این کشور به تعهداتش در برجام پایبند بود ، رفع کرد. اما شماری از تحریم های غیر اتمی همچنان به قوت خود باقی هستند.

از زمان روز اجرایی سازی ،آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اقدام به راستی آزمایی کرده و وزیر خارجه این موضوع را تایید کرده است.

او این موضوع را تایید کرده است که ایران به تعهداتش تحت برجام عمل کرده است. به هرحال جدا از برجام که همچنان این موضوع را که برنامه اتمی ایران منحصرا صلح آمیز باشد تضمین می کند ، برخی از سیاست های دولت ایران از جمله تهدیدات غیرعادی و فوق العاده آن برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصادی آمریکا همچنان ادامه دارد.

به همین دلیل وضع اضطراری که در پانزدهم مارس هزار و نهصد و نودو پنج وضع شده است باید تا پس از پانزدهم مارس دو هزار و هفده ادامه پیدا کند. بنابراین بر اساس تبصره دویست و دو قانون وضعیت های اضطرای ملی آمریکا من وضع اضطراری را درباره ایران برای یک سال دیگر در دستور اجرایی دوازده هزار و نهصد و پنجاه و هفت تمدید می کنم.

وضع اضطراری اعلام شده جدا از وضع اضطراری اعلام شده در چهاردهم نوامبر هزار و نهصد و هفتاد و نه در دستور اجرایی دوازده هزار و یکصد و هفتاد است.

این تمدید بنابر این جدا از تمدید وضع اضطراری نوامبر دو هزار و شانزده است.

300/300

کد خبر: 721606

وب گردی

وب گردی