لغو برخی تحریم‌های آمریکا علیه سودان

در پی لغو پاره‌ای تحریم‌های آمریکا علیه سودان، پادشاه عربستان و ولیعهد ابوظبی به رئیس‌جمهور این کشور تبریک گفتند. عمر البشیر نیز از پادشاه عربستان بابت تلاش‌ها در این خصوص تشکر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت ارم نیوز، بعد از گذشت ۲۰ سال از تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه سودان، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در نامه‌ای به کنگره که کاخ سفید آن را منتشر کرد، لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه سودان را اعلام کرد.

اوباما در نامه خود آورده است: ما شاهد کاهش فعالیت‌های نظامی سودان و تعهد این کشور به آتش‌بس و تلاش برای بهبود عملکرد نهادهای انسان دوستانه هستیم.

اوباما به همکاری خارطوم با واشنگتن برای برخورد با چالش‌های منطقه‌ای و تهدید تروریسم اشاره کرد.

با این حال کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که لغو تحریم‌ها علیه سودان به مدت ۱۸۰ روز به تأخیر خواهد افتاد تا خارطوم را به انجام اقدامات بیشتری برای مبارزه با تروریسم و بهبود کارنامه‌اش در زمینه حقوق بشر تشویق کنیم.

در پی دستور اوباما برای لغو برخی تحریم‌های تجاری علیه سودان، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای از اقدام آمریکا استقبال و آن را تحول مثبت مهمی در روابط میان دو کشور دانست.

همچنین ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در تماس تلفنی با عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان به وی لغو برخی تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را تبریک گفت.

البشیر نیز از پادشاه عربستان به دلیل "احساسات برادرانه" و تلاش‌هایی که برای لغو تحریم‌ها علیه سودان داشته، قدردانی کرد.

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی نیز در گفتگوی تلفنی با عمر البشیر ضمن تبریک به وی، تأکید کرد: این تحول مثبت نتیجه نقش سازنده خارطوم در قبال بسیاری از پرونده‌های منطقه است.

البشیر نیز از احساسات برادرانه محمد بن زاید در قبال مردم سودان قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 721630

وب گردی

وب گردی