مراسم گرامیداشت و ترحیم سومین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

به همت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و دانشگاهیان استان، مراسم گرامی داشت یاد و بزرگداشت مقام شامخ آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد امام موسی کاظم (ع) دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا حسنی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی فقدان یار امام خمینی (ره) و همسنگر مقام عظمای ولایت، آیت ا... هاشمی رفسنجانی را ضایعه ای بزرگ برشمرد و این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران، خانواده ی ان مرحوم و جامعه ی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت گفت. این آزاده و جانباز پر افتخار سال های دفاع مقدس در ادامه با نقل خاطره ای از دیدار با آن مرحوم و توجه و احترام ویژه ی ایشان برای جامعه ی ایثارگری افزود: روزی در دیدار با ایشان گفتم شما از آزادسازی اسرا به عنوان یکی از بهترین خاطرات خودتان در دوره ی ریاست جمهوری یاد کرده اید. آیا هنوز هم بر همین عقیده هستید؟ ایشان در جواب گفت: بلی هنوز هم بهترین خاطره برای من ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

دکتر علیرضا حسنی در ادامه با اشاره به تلاش های ایشان برای شجره ی طیبه ی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی کار بزرگ و بی بدیلی بود که با پول پر برکت امام خمینی (ره) تأسیس شد.

دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت این ضایعه بزرگ را به ناخدای باخدای کشتی انقلاب ، مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای که یکی از یاران 59 ساله ی خود را از دست دادند، صمیمانه تسلیت عرض می نمایم و امیدوارم سایه بلند پایه ی ایشان بر سر ما مستدام باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی خراسانی رئیس بازرسی و مشاور امور روحانیون ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور با اشاره به اینکه بعثت نبی مکرم اسلام (ص) یک انقلاب بزرگ فرهنگی در جهان بود، گفت: پیامبر مهربانی و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) مردم را از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و دین مبین اسلام مردم را از کنار اقیانوس اطلس تا دیوار چین ترویج کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه با ذکر خدمات آیت ا.. هاشمی رفسنجانی به کشور و انقلاب و سوابق درخشان و ابعاد شخصیت والای ایشان گفت: آن مرحوم اهل الم شنگه و تملق و چاپلوسی نبود و وسوسه ی خناسان نتوانست در ارادت قوی ایشان به رهبری عظیم الشأن انقلاب رخنه ایجاد کند و همیشه صمیمانه می گفت: «من عاشق آقای خامنه ای هستم.»

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی در ادامه مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی را یکی از نوابغ برشمرد و با اشاره به جمله ی معروف حضرت امام خمینی (ره) گفت: این مجاهد نستوه که یار دیرین امام و رهبری بود، بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

204

کد خبر: 721704

وب گردی

وب گردی