احتمال حضور تیم ملی پاراتکواندو در چهار رقابت خارجی

فدراسیون جهانی تکواندو تقویم ورزشی سال جدید را منتشر کرد که چهار رویداد خارجی در آن درنظر گرفته شده است و تیم ملی پاراتکواندوی ایران در صورت تامین اعتبار به این مسابقات اعزام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس انجمن پاراتکواندو در این خصوص گفت: مسابقات قهرمانی آفریقا فروردین ماه در کشور روآندا، رقابت‌های قهرمانی اروپا خردادماه در روسیه، مسابقات قهرمانی جهانی مهرماه در لندن و رقابت‌های آیواز چهار رویدادی است که فدراسیون جهانی آنها را تایید کرده است.

وی افزود: در مسابقات قهرمانی آفریقا و اروپا برای ورزشکاران قاره‌های مذکور 40 امتیاز در نظر گرفته شده است، اما برای کشورهای قاره‌های دیگر 20 امتیاز دارد و کشورهایی که بخواهند در این مسابقات شرکت کنند می‌توانند به جای شرکت در تورنمنت 10 امتیازی در این رقابت‌ها شرکت کرده و امتیاز بیشتری به دست آورند.

مسعود لشکری خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی نیز 100 امتیاز دارد و رقابت‌های آیواز 60 امتیازی است و هر ورزشکاری که در این دو رویداد شرکت کند می‌تواند امتیازات بیشتری را به دست آورد. از زمانی‌که اعتبار تیم ملی برای شرکت در این مسابقات تامین شود برترین‌های مسابقات قهرمانی کشور برای آماده‌سازی به اردو دعوت می‌شوند.

رئیس انجمن پاراتکواندو اظهار داشت: اگر تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آفریقا شرکت کند، اردوها قبل از سال جدید تشکیل می‌شود، اما اگر قرار باشد به مسابقات قهرمانی اروپا اعزام شود اردوها بعد از تعطیلات نوروز تشکیل خواهد شد. درخصوص تعداد نفرات اعزامی نیز مشکلی نداریم و سعی می‌کنیم در هر کلاس چهار وزن اعزام شود.

604

کد خبر: 722009

وب گردی

وب گردی