کابینه جدید اردن به ریاست الملقی سوگند یاد کرد

دفتر عالی پادشاهی اردن امروز با اجرای اصلاحات در کابینه موافقت کرده و وزرای جدید در مقابل پادشاه سوگند یاد کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، دفتر عالی پادشاهی اردن امروز (یکشنبه) با اجرای اصلاحات در کابینه هانی الملقی، نخست وزیر این کشور موافقت کرده و وزرای جدید در مقابل ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ رغدان العامر سوگند یاد کردند. تنها بشر الخصاونه، وزیر مشاور در امور حقوقی که برای ماموریتی در خارج از اردن به سر می‌برد، در این مراسم حضور نداشت.

مراسم سوگند با حضور شاهزاده فیصل بن الحسین، مشاور شخص پادشاه اردن و رئیس شورای سیاست‌های کلی، شاهزاده هاشم بن الحسین دبیرکل، هانی الملقی نخست وزیر،‌ فایز الطراونه، رئیس دفتر پادشاهی، مشعل الزبن مشاور پادشاه در امور نظامی، فیصل الشوبکی مدیر اطلاعات کل، جعفر حسان مدیر دفتر پادشاه، علی الفزاع مشاور پادشاه،‌ فواز زبن عبدالله مشاور پادشاه در امور عشایر، ‌یوسف حسن العیسوی،‌ دبیرکل دفتر پادشاهی و محمد ابوطالب، سرپرست ویژه پادشاهی برگزار شد.

ملک عبدالله دوم در استقبال از وزرای استعفا داده از آنها برای خدماتی که در دوره مسئولیت‌شان ارائه دادند، تقدیر و تشکر کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر پادشاهی اردن، الملقی امروز شش وزیر را در کابینه تغییر داد که از مهمترین آنها تعیین ایمن الصفدی به جای ناصر جوده در سمت وزیر خارجه و غالب الزعبی به جای سلامه حماد در پست وزیر کشور بود.

همچنین ممدوح العبادی به جای فواز ارشیدات برای پست وزیر مشاور در امور نخست وزیری، بشر الخصاونه به عنوان وزیر مشاور در امور حقوقی (پست جدید)، عمر الرزاز به جای محمد ذنیبات به عنوان وزیر آموزش و پرورش و حدیثه الخریشه به جای رامی وریکات در پست وزیر جوانان تعیین شدند.

این دومین تغییراتی است که در کابینه الملقی شامل ۲۹ وزیر از جمله دو زن انجام می‌شود.

کابینه الملقی در تاریخ ۲۸ سپتامبر گذشته تشکیل شد.

اولین تغییرات و جابه‌جایی‌ها چند روز پس از تشکیل کابینه و به دنبال استعفای مالک حداد، وزیر حمل و نقل که حسین المصعوب به جای او تعیین شد،‌ رخ داد.

ایسنا

308/300

کد خبر: 722326

وب گردی

وب گردی