تاکید برنامه ششم بر توجه به داده‌های مکانی

رییس سازمان نقشه‌برداری با تاکید بر ضرورت توجه به علم نقشه‌برداری در کشور گفت: یکی از محورهای اصلی برنامه ششم فناوری اطلاعات و داده‌های مکانی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا آزموده اردلان روز چهارشنبه، 29 دی ماه در دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی، زمین را یکی از عوامل وحدت بشر دانست و افزود: ما ساکنان این کره خاکی و همه همسفران این کره در منظومه شمسی هستیم.

وی با بیان اینکه زندگی ما بر روی این کره بدون ابزار میسر نخواهد بود، اظهار کرد: یکی از ابزارهای مورد نیاز برای زندگی بر روی کره زمین «مکان و هندسه» است؛ از این رو اولین علمی که بشر آموخت، اندازه‌گیری هندسه در شیب بوده است.

رییس سازمان نقشه‌برداری با بیان اینکه امروزه به این علم، علم نقشه‌برداری می‌گویند، ادامه داد: توسعه این علم موجب وحدت بر روی کره زمین شده است.

اردلان با تاکید بر ضرورت توجه به علم نقشه‌برداری، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از محورهای اصلی توسعه، فعالیت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و داده‌های مکانی است. چراکه امروزه هر کسی می‌تواند با استفاده از اطلاعات مکانی کاربردهای جدیدی را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: نقشه‌برداری و حوزه‌های مرتبط با آن فضای آینده کسب‌وکار کشورها را خواهد ساخت.

رییس سازمان نقشه‌برداری ابراز امیدواری کرد: جوانانی که در این رشته تحصیل می‌کنند، ارزش آن را بدانند و اطمینان داشته باشند که گام در راه آینده روشن گذاشته‌اند.

منبع:ایسنا

204/200

کد خبر: 723407

وب گردی

وب گردی