تحقق تجاری سازی محصولات فناورانه و کاربردی دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی گفت: برنامه داریم بستری فراهم کنیم تا محصولات فناورانه و کاربردی دانشجویان و اساتید این دانشگاه تجاری سازی شوند.

به گزارش ایسکانیوز، امید بزرگ حداد در آیین تجلیل از برگزیدگان عرصه های پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دهه سوم فعالیت این دانشگاه بر محوریت دانشگاه های نسل سوم قرار داده شده است.

وی افزود: در این راستا توجه به کارآفرینی بر مبنای اقتصاد مقاوتی و دانش بنیان نیز در این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال آینده تاکید کرد: برگزاری المپیادها، کارگاه ها، نمایشگاه های تخصصی از برنامه های این دانشگاه بشمار می رود.

بزرگ حداد خاطرنشان کرد: همچنین برنامه داریم برای دستاوردهای فناورانه دانشجویان و اساتید این دانشگاه بازاریابی مناسب برای تجاری سازی این محصولات انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری استارت آپ ها و ایده تاپ ها در مراکز این دانشگاه گفت: با برگزاری این رویدادها زمینه تجاری سازی محصولات پژوهشگران و فناوران دانشگاه فراهم می شود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: برنامه داریم ارتباط دانشگاه را با مراکز و سازمان های مختلف توسعه دهیم تا براین اساس سیاست تجاری سازی محصولات به صورت کامل عملیاتی شود.

بزرگ حداد تقویت دوره های پودمانی را از دیگر برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: دوره های پودمانی می تواند مشکلات بخش های صنعتی و دولتی را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه داریم با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم مجوز راه اندازی مجلات جدید را در این دانشگاه اخذ کنیم.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این راستا موضوع انتشارات کتب، مجلات و مقلات در دانشگاه هدف مندتر خواهند شد.

بزرگ حداد افزود: برنامه داریم با ایجاد شبکه سازی میان فعالیت های مراکز و ارزیابی و رتبه بندی آنها از طریق سامانه MIS، فعالیت پژوهشی مراکز و واحدهای استانی را شناسایی و از فعالیت های برتر تجلیل کنیم.

وی از تقویت مراکز رشد خوشه های فناور دانشگاه خبرداد و تاکید کرد: به دنبال تقویت مراکز رشد و ایجاد مراکز جدید هستیم.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی درصدد استاندارد سازی مشاغل با هدف تدوین برنامه های جدید درسی است، گفت: دراین راستا شاخصه های بین المللی را شناسایی و آنها را با مزیت های استانی انطباق می دهیم.

بزرگ حداد اظهار داشت: در این راستا رشته های دانشگاه متناسب با نیاز صنعت و جامعه ایجاد می شوند.

منبع:مهر

204/200

کد خبر: 723419

وب گردی

وب گردی