برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه

چندین هزار تن در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه در اعتراض به سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، تظاهرات کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراض کنندگان به سیاست های ترامپ که تعدادشان به چندین هزار تن می رسید، فردای روز تحلیف رئیس جمهوری جدید آمریکا در اعتراض به «هرآنچه ترامپ می گوید» و حمایت از حقوق زنان و اقلیت ها، تظاهرات کردند.
به گفته پلیس، تعداد این افراد در پاریس پایتخت فرانسه به هفت هزار تن می رسد که بسیاری از آنان را زنان و اتباع آمریکایی تشکیل می دادند.
در مارسی نیز یک گروه پنجاه نفری از اتباع آمریکایی با پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود «ترامپ رئیس دروغگوهاست» تظاهرات کردند.
همچنین صدها تن از معترضان به ترامپ که اغلبشان را زنان تشکیل می دادند، در مقابل اپرای شهر «لیون» فرانسه تجمع کردند.
در «مونت پولیه» نیز 650 تا یکهزار تن، در «بوردو» 300 تن و در «استراسبورگ» 200 تن در مخالفت با ترامپ تظاهرات کردند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر زنان آمریکایی که تاکنون در بسیاری از شهرهای آمریکا همچون نیویورک، بوستون، لس آنجلس و سیاتل علیه ترامپ تظاهرات کرده اند، برخی پایتخت های مهم جهان از جمله لندن، سیدنی، ژنو، برلین، آتن، استکهلم، صوفیه، بخارست، بوداپست، رم و مسکو نیز شاهد برگزاری تظاهرات علیه رئیس جمهوری جدید آمریکا بود.
به گزارش ایرنا، علاوه بر خیابان های پاریس که صحنه تظاهرات علیه ترامپ بود، شبکه های اجتماعی همچون توییتر نیز به جبهه ای برای بیان اعتراض ها علیه سیاست های رئیس جمهوری جدید آمریکا تبدیل شده است و هشتگ هایی همچون «رئیس جمهور من نیست ( NotMyPresident#) به صورت گسترده مورد استفاده کاربران این شبکه ها قرار می گیرد.
روز گذشته نیز «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه به شدت نسبت به سیاست های ترامپ انتقاد و آن را موجب ضربه خوردن اشتغال و اقتصاد ارزیابی کرد.
دونالد ترامپ بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) پس از برگزاری مراسم سوگند در حالی بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا آغاز به کار کرد که سخنان وی طی کارزار انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات هشتم ماه نوامبر، بسیاری را در داخل و خارج آمریکا با نگرانی هایی مواجه ساخته است.

منبع: ایرنا

306/300

کد خبر: 724552

وب گردی

وب گردی