درخواست وزیر علوم عراق از ایران برای بورسیه شدن دانشجویان

وزیر علوم عراق گفت: تقاضای بورسیه دانشجویان عراقی در دانشگاه های ایران را داریم که با همکاری وزارت علوم عراق و دانشگاه‌های برتر ایران صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی با عبدالرزاق وزیر علوم و آموزش عالی عراق دیدار و گفتگو کرد.

عبدالرزاق وزیر علوم و آموزش عالی کشور عراق در این دیدار گفت: حضور هیات‌های دانشگاهی ایران فرصت مناسبی برای تداوم همکاری‌های علمی برای کشور عراق است و امیدواریم این سفرها منجر به تبادل اساتید و دانشجویان بیشتری شود.

وی ادامه داد: به منظور سرعت‌ دادن به جذب دانشجویان، بهتر است تفاهم نامه ای میان طرفین به امضا برسد تا از تاخیر در جذب دانشجویان عراقی جلوگیری شود و برای تسریع در این کار، مسئولان مربوطه عراقی ظرف مدت یک هفته یادداشتی را تدوین خواهند کرد تا پس از امضای طرفین به زودی اجرایی شود.

وزیر علوم و آموزش عالی کشور عراق افزود: برنامه داریم دوره‌هایی برای کادر علمی و اساتید دانشگاه‌های عراقی، کلاس‌های آموزشی برای کتابداری و تجهیز کتابخانه، روش تدریس و تحقیق و کتابخانه الکترونیک برای تعداد ۱۰۰ نفر در بازه‌های زمانی مختلف برگزار شود.

عبدالرزاق گفت: از برگزاری بخشی از دوره‌ها در ایران و بخشی دیگر در عراق استقبال می‌کنیم و تقاضای بورسیه برای دانشجویان عراقی داریم که با همکاری وزارت علوم عراق و دانشگاه‌های برتر ایران صورت گیرد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: حدود ۵۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشگاه۱۶۰ دانشجو خارجی دارد که بیشتر این دانشجویان از کشور عراق هستند.

معتمدی عنوان کرد: آمادگی لازم در زمینه جذب دانشجویان و همچنین تبادل اساتید و برگزاری دوره‌های کوتاه‌ مدت آموزشی برای اساتید و دانشجویان عراقی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب دانشجوی خارجی نیز برخی ساز و کارها را تدوین کرده‌ایم و حداقل هزینه را برای دانشجویان نسبت به دیگر کشورها در نظر گرفته‌ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پیشنهاد ما این است که بر اساس همکاری‌های نفتی که بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق برقرار است، وزارت علوم و آموزش عالی عراق اعزام دانشجویان رشته‌های مهندسی نفت و گرایش‌های آن را از طریق معرفی وزارت نفت عراق به ایران برای آموزش توسط دانشگاه امیرکبیر پیگیری کند.

201

کد خبر: 724966

وب گردی

وب گردی