نشست دبیران هیات‌های ممیزه دانشگاه ها برگزار شد

نشست دبیران هیئت‌های ممیزه و کارشناسان دبیرخانه هیئت‌های ممیزه دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی و فناوری با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی و فناورى وزیر علوم، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم و دکتر عبدالرضا باقری مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌هاى امنا و هیئت‌هاى ممیزه مرکزی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر عبدالرضا باقری در این نشست بر نقش سیاست‌گذاری و نظارت مرکز هیئت‌هاى امنا و هیئت‌هاى ممیزه مرکزی تأکید کرد و گفت: با توجه به توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور، در حال حاضر حدود 80 هیئت ممیزه در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی مشغول فعالیت هستند.

مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌هاى امنا و هیئت‌هاى ممیزه مرکزی گفت: در حال حاضر هیئت ممیزه مرکزی صرفا به تقاضاهای تجدید نظری که از هیئت‌های ممیزه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌رسد رسیدگی می‌کند و امیدواریم با برگزاری این نشست این درخواست‌ها نیز به حداقل ممکن کاهش یابد.

او به آیین‌نامه جدید ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری اشاره کرد و گفت: این آیین‌نامه به گونه‌ای تنظیم شده که مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی بر روند صحیح رسیدگی به پرونده‌های اعضای هیئت علمی نظارت می‌کند.

باقری ابراز امیدواری کرد، با برگزاری این نشست هم‌نظری در بین هیئت‌های ممیزه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی در راستای رسیدگی به ارتقای اعضای هیئت علمی ایجاد شود.

گفتنی است در پایان این نشست دبیران و کارشناسان هیئت ممیزه پیرامون تشریح دستورالعمل طرز تشکیل هیئت ممیزه و وظایف و اختیارات آن و رویکردهای آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی و شیوه‌نامه اجرایی آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

204/200

کد خبر: 725891

وب گردی

وب گردی