آیین تودیع و معارفه مسئول دفتر بسیج دانشجویی بندر انزلی و رضوانشهر برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مسوول دفتر بسیج دانشجویی بندرانزلی و رضوانشهر با حضور مسؤول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان, امام جمعه و جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بندرانزلی و  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس, شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی گفت:در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و امیدواریم با تفکر امام خمینی (ره ) به حیات خود ادامه دهیم.
دکتر علیرضا اقدامی تفکر بسیجی را موجب حفظ و تداوم انقلاب دانسته و اظهار کرد: این تفکر از پیش از سال 1357 و پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و تا به امروز استمرار دارد.وی همچنین آسایش و آرامش امروز ملت ایران را مدیون و مرهون تفکر انقلابی دانست و افزود: این تفکر باید همچنان ادامه یابد تا انقلاب به دست صاحب اصلی خود امام عصر (عج) برسد. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی, دشمنان با تفکر بسیجی ملت ایران مخالف هستند و ما باید درجهت زایش این تفکر تلاش نماییم. دکتر اقدامی به جایگاه و قدرت ایران در دنیای امروز اشاره و خاطرنشان کرد: امروز هیچ کشور و ابرقدرتی جرأت دست درازی به کشور ما را به خود راه نمی دهد و تمامی اقدامات و امور مهم در دنیا با مشورت جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. وی همچنین به زحمات و تلاش های بی چشم داشت بسیجیان در حوزه بسیج دانشجویی اشاره و اظهار امیدواری کرد تفکر بسیجی بیش از پیش در فضای دانشگاه ها ترویج شود. سرپرست دانشگاه آزاد واحد بندر انزلی افزایش بینش و آگاهی نسبت به مسائل روز دنیا را از ضرورت های جامعه دانشجویی عنوان و اضافه کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تفکر سیاسی خویش تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد و امروز دانشجویان بسیجی ما باید در کنار مسائل دینی و مذهبی به مسائل سیاسی نیز توجه کنند.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان ثبات قدم را از مهمترین شاخصه های بسیج و بسیجی عنوان کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال 1367 دستور تأسیس بسیج دانشجویی را صادر نموده و بر این نکته مهم تأکید کردند که دانشگاهیان باید مدافع اصل تغییرناپذیر " نه شرقی نه غربی" باشند.
مرتضی نورسته با بیان اینکه بیش از سه دهه از فعالیت بسیج دانشجویی می گذرد اظهار کرد:رویکرد جدید در مجموعه ما و سازمان بسیج؛ تقویت حوزه ها و دفاتر بسیج دانشجویی می باشد.

در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز ضمن اشاره به حساسیت های موجود در حوزه بسیج بیان کرد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و دهه فجر از مهمترین و کلیدی ترین مقاطع انقلاب ما محسوب می شود. حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین خاطرنشان کرد: بسیج؛ مولود انقلاب بوده, بسیج ما بسیج مردمی ست و می توان عصاره انقلاب را در مجموعه بسیج جستجو کرد.وی ضمن اشاره به حضور تمامی اقشار جامعه در مجموعه بسیج یادآور شد: برترین افراد جامعه در بسیج حضور دارند و بی شک مجموعه ای با این همه ظرفیت, ویژگی ها و مأموریت ها؛ بسیار حائزاهمیت است.امام جمعه بندرانزلی به اهمیت و نقش بسیج در حوزه دانشجویی نیز اشاره و تأکید کرد: وقتی دو مفهوم دانشجو و بسیج با یکدیگر تلفیق شوند حرکت های عظیمی در جامعه شکل خواهد گرفت. حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین ادامه داد:مبنای شکل گیری انقلاب ما وجود حس مسوولیت پذیری در میان تمامی اقشار جامعه بوده و لازمه تداوم این انقلاب, تقویت و پرورش حس مسوولیت پذیری در میان تمامی آحاد جامعه خواهد بود.وی همچنین وجود حس مسوولیت پذیری در میان دانشگاهیان را نقطه قوت دانشگاه ها دانست و افزود: وجود بسیجی موقعیت شناس و معتقد و آشنا به مسائل انقلاب و مردم, موجب حفظ انقلاب خواهد شد.

در ادامه مراسم مسوول جدید دفتر بسیج دانشجویی بندرانزلی و رضوانشهر نیز گفت: امام خمینی( ره ) دانشگاه را مطلع تمامی تحولات معرفی کردند و ما اگر امروز بتوانیم دانشگاه اسلامی را به معنای واقعی تحقق بخشیم؛ حکومت اسلامی نیز محقق خواهد شد. علیرضا بختیاری بر لزوم دفاع طلاب علوم دینی و دانشجویی از اهداف اسلام و انقلاب تأکید کرد. وی تلاش درجهت جذب حداکثری دانشجویان را از برنامه های اصلی دفتر بسیج دانشجویی بندرانزلی و رضوانشهر عنوان و خاطرنشان کرد:بی شک با تقویت روحیه فرهنگی و جهادی در کنار روحیه علمی؛ به اهداف خود دست خواهیم یافت.
گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش و زحمات محمدعلی شیاسی مسوول سابق دفتر بسیج دانشجویی بندرانزلی و رضوانشهر قدردانی و طی حکمی علیرضا بختیاری به عنوان مسوول دفتر بسیج دانشجویی واحدهای یادشده منصوب شد.
در ضمن در ابتدای مراسم حاضرین بر مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی حضور یافتند و با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق نمودند.

201

کد خبر: 725999

وب گردی

وب گردی