تراکم پزشکان در تهران علت کمبود پزشک در مناطق محروم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تراکم پزشکان در تهران را عامل کمبود پزشک در مناطق محروم خواند و گفت: کمبود جدی پزشک وجود ندارد بلکه عدم توزیع مناسب پزشکان در مناطق مختلف کشور مشکل اصلی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، همایون هاشمی با یادآوری اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر کمبود پزشک در برخی از مناطق کشور، افزود: از گذشته تاکنون شاهد تراکم پزشکان در پایتخت کشور هستیم که این مهم یکی از معضلات جدی حوزه بهداشت و درمان به شمار می رود.

وی ادامه داد: به دلیل وجود امکانات و تجهیزات در تهران، اغلب پزشکان تمایل دارند در این شهر به فعالیت مشغول باشند تاجایی که همواره اعزام پزشک به مناطق محروم از سوی وزارت بهداشت همواره به یک مشکل جدی برای این وزارتخانه بوده است.

هاشمی تصریح کرد: وزارت بهداشت در دولت یازدهم همواره تلاش کرده تا بهداشت و درمان به طور مساوی در مناطق محروم تسری یابد و همه مردم بتوانند از امکانات پزشکی بهره مند شوند اما همچنان در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

وی یادآور شد: به نظر می رسد باید تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود تا پزشکان به صورت مقیمی بتوانند به مناطق کمتربرخودار خدمات ارایه دهند؛ چراکه اکنون کمبود جدی در حوزه پزشکی وجود ندارد و آنچه که نگران کننده است عدم توزیع مناسب پزشکان در مناطق مختلف کشور است.

هاشمی تاکید کرد: ناگفته نماند که پزشکان نیز باید همکاری مناسبی با وزارت بهداشت داشته باشند چراکه در برخی موارد وزارت بهداشت به جهت عدم همکاری پزشکان نمی تواند کاری از پیش برند و همین امر باعث می شود برنامه ریزی های وزارت بهداشت نیز بی نتیجه باقی بماند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: باید در دراز مدت نیروی انسانی مناسب آموزش و تربیت شوند و بر اساس آن خروجی برخی رشته ها در حوزه پزشکی افزایش یابد از سویی دیگر در کوتاه مدت نیز باید با همکاری سازمان نظام پزشکی پزشکان را ترغیب کرد تا بخشی از تعهدات اجتماعی و اخلاقی خود را در نقاط مختلف کشور اجرایی کنند.

701/700

کد خبر: 726334

وب گردی

وب گردی