عباس فوریه به لبنان می‌رود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ماه فوریه آتی به لبنان می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت اینترنتی النشره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دهه اول ماه فوریه به لبنان می‌رود تا با مسئولان برجسته لبنانی و در راس آنها با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان دیدار کند و به وی به مناسبت انتخابش تبریک بگوید.

عباس همچنین با رهبران گروه‌های فلسطینی دیدار می‌کند تا رایزنی‌های جاری ادامه یابد به این امید که اگر شرایط بر وفق مراد پیش برود، موضعی در قبال آشتی فلسطین و تشکیل دولت اعلام شود.

منابع فلسطینی گفتند که عباس از لبنان و گروه‌های سیاسی‌اش به دلیل میزبانی از نشست‌های کمیته مقدماتی برای برگزاری شورای ملی فلسطین در ماه ژانویه جاری با مشارکت حماس و جهاد اسلامی و همچنین به دلیل میزبانی خوب از مردم فلسطین و حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین جهت بازگشت به وطن خود قدردانی می‌کند.

در همین حال، "رهبری سیاسی واحد فلسطین" در لبنان گامی را برای تحکیم امنیت و ثبات در عین الحلوه گامی برداشته است و "کمیته امنیتی ملی فلسطین" "طرح امنیتی" را کامل کرده و آن را به خضر حمود، مدیر دستگاه اطلاعات ارتش لبنان در جنوب تحویل داد.

این طرح شامل دیدگاه کاملی پیرامون چگونگی حل و فصل اوضاع امنیتی در اردوگاه عین الحلوه برای جلوگیری از ناامن شدن اوضاع می‌شود و همچنین در آن به صورت آشکار تعهد داده شده تا این اردوگاه مرکزی برای هرگونه اقداماتی که به امنیت لبنان اختلال وارد می‌کند، نخواهد بود.

توافق شده است که این طرح تحت عنوان "سیستم امنیتی" ویژه در مورد اردوگاه عین الحلوه جایگزین طرح امنیتی شود و تدوین شده تا دغدغه‌های لبنان را رفع کرده و جایگزینی برای ساخت دیواری باشد که ارتش لبنان احداث آن را در سال گذشته متوقف کرد.

این طرح دو صفحه‌ای است و که در آن مقدمه‌ای متشکل از دیدگاه سیاسی آمده است و سپس چگونگی اجرای این سیستم با توجه به ملزومات آن بررسی شده است تا با آن بر اساس ساختاری برای روابط لبنان و فلسطین تعامل شود و تعامل امنیتی یکی از جوانب تعامل با فلسطینی‌ها است و با جوانب سیاسی، اجتماعی و حقوقی به ویژه با آغاز دوره جدید تکمیل می‌شود.

منابع فلسطینی تاکید کردند که این سیستم امنیتی بر دو اصل است که مساله نخست ساماندهی مجدد "قدرت امنیتی مشترک" در اردوگاه عین الحلوه و بر اساس ساختاری مشخص است تا کارایی خود را داشته باشد و حمایت امنیتی و سیاسی و حقوقی رسمی و تامین مقرها و تجهیزات و بودجه‌ها صورت بگیرد و مساله دوم همکاری و هماهنگی با ارتش لبنان است تا به تفاهمی در مورد دغدغه‌های امنیتی دست یافته شود و طرح‌های ویژه‌ای در این خصوص تدوین گردد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 727288

وب گردی

وب گردی