پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی جهت توسعه فوتونیک و لیزر تجهیز می‌شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری لیزر و فوتونیک از تجهیز پژوهش سراهای دانش‌آموزی کشور در راستای ترویج علم لیزر و فوتونیک و آگاهی بیشتر در این حوزه خبر داد. 

به گزارش ایسکانیوز، محمدصادق ذبیحی، در افتتاحیه بیست و یکمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و نهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران بیان کرد: این ستاد در نظر دارد تا در راستای ترویج لیزر و فوتونیک همکاری‌ای را با آموزش‌وپرورش کشور صورت دهد.

وی بیان کرد: مسئله‌ای که در کشور وجود دارد این است که مردم با حوزه لیزر و فوتونیک آشنایی کافی ندارند، به‌طوری‌که هر دستاوردی که از نظر آنها نو و قابل توجه است و از طریقه فعالیت و ساخت آن مطلع نیستند به لیزر مرتبط می‌دانند.

ذبیحی ادامه داد : به همین جهت تصمیم گرفتیم تا با استفاده از پتانسیل آموزش‌وپرورش کشور پژوهش سراهایی که در استان‌های مختلف کشور هستند را در حوزه لیزر و فوتونیک تجهیز کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی بیان کرد: با تجهیز پژوهش سراهای آموزش‌وپرورش از ابزارآلات حوزه لیزر و فوتونیک می‌توان کنجکاوی دانش آموزان را در این حوزه پاسخگو باشیم و جاذبه ایجاد کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

وی گفت: در حال حاضر مقدمات تجهیز سازی پژوهش سراهای آموزش‌وپرورش صورت گرفته و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه لیزر و فوتونیک را در پژوهش سراها توسعه دهیم.

ذبیحی خاطر نشان کرد: ایران به یک جهش در عرصه لیزر و فوتونیک نیاز دارد تا بتوان تحقیقات دانشگاهی را به صنعت و منتقل نیازهای جامعه را مرتفع کرد.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 727843

وب گردی

وب گردی