سیروس الوند:دوست دارم  تاثیرات جنگ بر زندگی مردم هم ساخته شود/ فیلم های جشنواره به تدوین نهایی نیاز دارند!

سیروس الوند می گوید: بعید می دانم که تا انتهای جشنواره فیلم خوبی از فیلم اولی ها ببینم چون اگر اثر خوبی در میان فیلمسازان نسل جوان همچون فیلم "ابد و یک روز" وجود داشت، هیات انتخاب امسال جشنواره آن را کنار می گذاشت و به جشنواره راه پیدا نمی کرد.

سیروس الوند کارگردان، که در روز ششم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد حضور پیدا کرده بود، درباره فیلمی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه او قرار گرفته است به ایسکانیوز، گفت: تا کنون موفق شده ام حدود ٩ فیلم را در جشنواره تماشا کنم که " بدون تاریخ بدون امضا" ساخته وحید جلیلوند بهتر از بقیه بوده است.
او ادامه داد: یکی از مشکلات فیلم های امسال طولانی بودن زمان آنها است که طبیعی است زیرا فیلمسازان هنوز با فیلم هایی که ساخته اند تنها نشده اند و به محض اینکه فیلم آماده شده است وارد جشنواره شده، اما بعد از جشنواره که فیلم را در فرصت مناسبی تماشا کنند به این نتیجه خواهند رسید که تدوین نهایی نیاز است. این نکته ای است که تقریبا در همه فیلم هایی که دیدم طولانی بودن زمان وجود دارد.
این فیلمساز و منتقد سینما درباره فراوانی فیلم هایی که امسال با موضوع اتفاقات زمان جنگ تحمیلی ساخته شده اند، گفت: باید فیلمسازان به موضوع جنگ و دفاع مقدس بپردازند اما من دوست دارم که تاثیرات جنگ در زندگی مردم هم ساخته شود به این معنی که اتفاقاتی که جنگ در زندگی مردم رقم زد و تاثیر آن در سال ها بعد را در فیلم ها ببینیم.
او با اشاره به آثار فیلمسازان فیلم اولی، اظهار داشت: در فیلم های امسال هنوز آن اتفاقی که منتظرش هستم را ندیده ام، در واقع هنوز فیلمی مانند " ابد و یک روز" را که اولین ساخته سعید روستایی بود، ندیده ام که من را شگفت زده کند و بعید هم می دانم که تا انتهای جشنواره فیلم خوبی از فیلم اولی ها ببینم چون اگر اثر خوبی در میان فیلمسازان نسل جوان همچون فیلم "ابد و یک روز" وجود داشت، هیات انتخاب امسال جشنواره آن را کنار می گذاشت و به جشنواره راه پیدا نمی کرد.

500500

کد خبر: 728754

وب گردی

وب گردی