در هفته بیش از ۳۹ ساعت کار نکنید

زمانی که پروژه‌ای در دست دارید، اینکه ساعت‌ها سر کار بمانید و کار خودتان را برای ارایه، تمام کنید، موضوعی عادی به نظر می‌رسد. برای مثال، طبق آمارهایی که به تازگی منتشر شده است، نزدیک به دو سوم استرالیایی‌ها، بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. تحقیقات جدید اخیرا ثابت کرده‌اند که بیش از هفته‌ای ۳۹ ساعت کار کردن، می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیاندازد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محققان دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University) اخیرا نشان داده‌اند که میزان ساعت کاری که نزدیک به ۸۰ سال پیش به صورت بین‌المللی، ۴۸ ساعت در هفته معین شده است، اصلا صحیح نیست. طبق گفته‌ی این محققان، باید در هفته حداکثر ۳۹ ساعت کار کرد.

سال گذشته بود که یک زن ژاپنی پس از اینکه در یک ماه، ۱۰۵ ساعت کار کرده بود، خودکشی کرد. این موضوع سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرد و افراد به فکر حل این موضوع افتادند.

پژوهشگران دانشگاه استرالیا می‌گویند که استرالیا باید فکری به حال وضعیت کاری افراد بکند. این باور که باید برای پیشرفت، بیشتر از زمان معین کار کرد را هم باید کنار گذاشت. «هونگ دینگ» از دانشگاه ملی استرالیا می‌گوید: “ساعات طولانی کار، وضعیت روانی و فیزیکی افراد را به خطر می‌اندازد؛ چون افراد زمان کمتری دارند تا به خودشان برسند و تغذیه‌ای بهتر داشته باشند.”

به نظر شما، وضعیت ساعت کار در کشور ما چگونه است؟

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 728921

وب گردی

وب گردی