افزایش بودجه پژوهشی  دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده نوید بخش افزایش تعداد مقالات است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: بودجه پژوهشی در سال آینده را 11 درصد در نظر گرفتیم که 5/5 درصد درآمدهای ناشی از طرحهای برون دانشگاهی و 5/5 درصد اختصاص به شهریه دانشجویی دارد که نسبت به سال گذشته افزایش کمی داشته است. البته تاکید بر این بود که این بودجه در استان تهران جذب شود زیرا انتظار می رود تولید علم افزایش مقالات افزایش پیدا کند.

احمد شمس سرپرست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در خصوص واحدهای استان تهران و بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده این استان به ایسکانیوز گفت: در جلسه هیات امنای استان تهران 3 موضوع از جمله عملکرد استان در سال 95، انتخاب حسابرس و خزانه دار و تصویب های طرح های دانش بنیان و بودجه در دو بخش درآمد و هزینه مطرح شد.

وی افزود: در تعیین بودجه امسال سعی شده بودجه ای در نطر گرفته شود که عملیاتی بوده و آرمانی و شعاری نباشد که خوشبختانه با رای اکثریت آرا به تصویب رسید. بعلاوه بودجه پژوهشی در سال آینده را 11 درصد در نظر گرفتیم که 5/5 درصد درآمدهای ناشی از طرحهای برون دانشگاهی و 5/5 درصد اختصاص به شهریه دانشجویی دارد که نسبت به سال گذشته افزایش کمی داشته است. البته تاکید بر این بود که این بودجه در استان تهران جذب شود زیرا انتظار می رود تولید علم افزایش مقالات افزایش پیدا کند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه درصد حوزه پژوهش را در سال آینده بالا در نظر گرفتیم به نوعی کاری تشویقی کرده ایم که به این ترتیب می توانیم از کنفرانس ها مقالات و سفرهای علمی حمایت کنیم.

شمس در ادامه گفت: لازم به ذکر است اگر به درستی اطلاع رسانی شود و دانشجویان و اساتید از افزایش این ظرفیت ها مطلع شوند، عملکرد در این حوزه فعال تر خواهد بود. البته مکانیزم های تشویقی دیگری از جمله فرآیند تصویب آسان گیری طرح سفرها، تسهیل پرداخت ها و استفاده از موضوعات مفید و کاربردی به نحوی که موجب شود تا آنها به ما رجوع کنند مثمر ثمر خواهد بود.

رییس واحد تهران مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: فرآیند جذب هیات علمی شتاب گرفته و تا کنون صلاحیت عمومی و علمی کار گروه ها را انجام داده ایم و با به روز رسانی هیات اجرایی تنها یک فراخوان باقی مانده است که پس از استعلام نیاز واحدها از وضعیت آنها مطلع خواهیم شد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730060

وب گردی

وب گردی