مستندی درباره میشل فوکو ساخته می شود

فیلم مستند «دست‌های خالی» ساخته‌ی جمشید بیات‎ترک که درباره‌ی «میشل فوکو» متفکر مشهور فرانسوی و تحلیل‌های او از توفان انقلاب اسلامی ایران برای مخاطبین جهانی است، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بیات‌ترک در گفتگویی پیرامون ساخت این مستند بلند 80 دقیقه‌ای توضیح داد: میشل فوکو در بحبوحه‌ی روزهای خیزش مردم ایران، به تهران می‌آید تا از نزدیک شاهد وقایع انقلاب اسلامی باشد. مشاهدات و تحلیل‌های او در روزنامه ایتالیایی «کوریره دلاسرا» چاپ می‌شود و جنجال می‌آفریند. او با تعابیر ناب وتصویرسازی‌های احساس‌برانگیز، توفان انقلاب اسلامی و عقاید مردم ایران را برای مخاطبان جهانی گزارش می‌کند، اما کمتر کسی در اروپا تمایل دارد این سخنان را باور کند!

وی افزود: تعقیب این داستان ما را به جوابی متفاوت درباره‌ی معمای بزرگ حادثه انقلاب 57 می‌رساند؛ این که انقلاب اسلامی چه بود و از کجا آمد...

به گفته بیات‌ترک، مستند «دست‌های خالی» هم‌ اینک در مرحله تدوین قرار دارد و سال آینده آماده‌ی نمایش عمومی خواهد شد.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده و کارگردان: جمشید بیات‌ترک؛ فیلمبردار: افشین گودرزی؛ صدابردار: احمد میرآبی؛ صداگذار و تدوینگر: داریوش اطهاری؛ گویندگان متن: ناصر طهماسب و نصرالله مدقالچی؛ آهنگساز: میثاق دومیرانی؛ مدیر تولید: داود جمشیدی؛ دستیار کارگردان: حسن دیریار، تهیه کننده: مسعود ردائی؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

جمشید بیات‌ترک متولد سال 1352 در تهران و دارای مدرک فوق لیسانس سینما از دانشگاه هنر است. در کارنامه‌ی فیلمسازی او، آثاری چون «ققنوس»، «بیگانه با خود» و... به چشم می‌خورد.

501
دریافت کننده: معصومه رضا/ منتشر کننده: ساجده سلیمی

کد خبر: 730249

وب گردی

وب گردی