برخی لیزینگ ها به طرح بخشودگی جرایم معوق پیوستند

طرح بخشودگی جرایم معوق بانکی برای بدهکاران کمتر از یک میلیارد ریال از پنجشنبه گذشته به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد و اکنون برخی شرکت های لیزینگی نیز قصد اجرای آن را دارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ بانک مرکزی پنجشنبه گذشته (بیست و یکم بهمن ماه) اعلام کرد، بدهکاران بانکی زیر یک میلیارد ریال، در صورت پرداخت اصل بدهی خود به بانک تا پایان سال 1395 از پرداخت سود محاسبه شده و وجه التزام معاف می شوند و فقط اصل مبلغ تسهیلات دریافتی را پرداخت می کنند.
این بخشودگی فقط مشمول افرادی است که به بانک های ملی ایران، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، بانک ملت، بانک سپه، بانک توسعه تعاون، بانک صنعت و معدن، بانک توسعه صادرات ایران، بانک رفاه کارگران و بانک کشاورزی بدهی جاری و غیرجاری دارند.
در این پیوند، شرکت لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی که از شرکت های زیرمجموعه بانک ملی ایران به شمار می رود، امروز (شنبه) اعلام کرد: طرح بخشودگی جرایم معوق بدهکاران به لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی (بانک ملی) از بیست و دوم بهمن تا عید نوروز در قالب طرح عید تا عید اجرا می شود.
مدیرعامل این شرکت گفت: با اجرای این طرح در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، منابع جدیدی برای شرکت ایجاد می شود که در سال جدید توان ارایه تسهیلات به بخش تولید داخلی و فعالان صنعتی را افزایش می دهد.
به گزارش ایرنا، در ابلاغیه بانک مرکزی تاکید شده معیار تشخیص مانده بدهی مشمولان، آخرین قرارداد امضا شده میان بانک عامل و مشمولان است و هر گونه مسئولیت رعایت نکردن سقف های بخشش سود تسهیلات، بر عهده بانک عامل است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پوریا پورعرب

402/601

کد خبر: 731532

وب گردی

وب گردی