حمایت ستاد توسعه صنایع دریایی از 13 طرح دانش‌بنیان

دبیر گروه تجاری‌سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرد: با پشتیبانی گروه تجاری‌سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از تعداد 13 طرح فناورانه حمایت شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ امین حاجی محمدی با اشاره به نقش گروه تجاری‌سازی و توسعه بازار در حمایت از طرح‌های فناورانه در کشور، افزود: با ارزیابی‌‏های صورت گرفته تعداد 13 طرح تایید شده و مورد حمایت قرار گرفته است که از این میان 4 طرح با مشارکت و همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی اجرا شده است.

حاجی محمدی اظهار کرد: به منظور کمک به تجاری‌سازی و توسعه محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی، به 8 شرکت دانش‌بنیان تسهیلات قرض‌الحسنه اهدا شده است.

وی، طراحی و ساخت رستوران زیردریایی، طراحی و ساخت جت اسکی آتش‌نشان، نرم‌افزار مدیریت آبزی‌پروری در قفس، طراحی هاورکرافت تفریحی 6نفره و طراحی و ساخت شناور زیرسطحی را از جمله طرح‌های مورد حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی نام برد.

دبیر گروه تجاری‌سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان و نقش پر رنگ صنعت دریا در شکوفایی اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: رشد سریع توسعه علم و فناوری در دهه‌های اخیر باعث شده است که نقش دانش و فناوری در اقتصاد بیش از پیش پررنگ شود. کشورهای با دانش و فناوری بالا به عنوان قدرت‌های اقتصادی دنیا شناخته شده و توانایی جذب سایر عوامل اقتصادی مانند سرمایه، منابع اولیه، نیروی کار و غیره را نیز دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان و نقش پر رنگ صنعت دریا در شکوفایی اقتصاد کشور، گروه تجاری‌سازی و توسعه بازار اقدام به حمایت از طرح‌های فناورانه کرده است، یادآور شد: امروزه مرز بین کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه در بکارگیری از فناوری تعیین می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر: 732520

وب گردی

وب گردی