نمایشگاه دستاوردهای هنری دانشگاه آزاد خرداد امسال برگزار می شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: روزی در حضور دکتر میرزاده به دیدن آیت الله رفتیم. آن زمان فشارهای زیادی بر دانشگاه آزاد اسلامی بود. آیت الله هاشمی خطاب به دکتر میرزاده برای فشارها گفت: من قبل و بعد از انقلاب با همین فشارها روبرو بودم. اما به راه خودم ادامه دادم. شما نیز باید به راه خود ادامه دهید. آیت الله هاشمی رفسنجانی نگاه بلندی به حوزه فرهنگی اجتماعی داشت که امروز مثل مشعلی فروزان فراروی ماست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارایه گزارشی از طرح سبک زندگی گفت: طرح سیمای زندگی در دانشگاه در حال اجراست تا جایی که به بررسی آسیب های اجتماعی راهکارهای علمی خوبی شروع شده است در گام اول، صدهزار نفر از دانشجویان برای بررسی و تحقیق انتخاب شدند که در برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت البته در زمینه بررسی با آسیب های اجتماعی و زندگی مطلوب جوانان اعمال خواهند شد.

او ادامه داد: اولین جشنواره قرآن و عترت با عنوان شیخ طبرسی هر دو سال یک بار و با جایزه ویژه علامه طباطبایی برگزار می شود که اسم این جایزه را نیز آیت الله هاشمی انتخاب کرده بودند. همچنین بیست و یک مسابقه حفظ و قرائت قرآن تا به امروز در دانشگاه برگزار شده و این روند ادامه خواهد داشت.

هاشمی افزود: یکی از تاکیدات آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود که فعالیتهای عمیق در رابطه با قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود. در همین راستا اداره کل فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاه تشکیل شد و همچنین برای آخرین دستاوردهای قرآنی مانند کتاب و مقاله جشنواره ای هر دو سال یک بار برگزار می شود که اولین بار با حضور آیت الله هاشمی رفنسجانی بود. از طرفی جایزه وحدت شیعه و سنی نیز هر دو سال یک بار برگزار می شود که اولین جایزه آن در استان هرمزگان و دومین در ارومیه برگزار شد که در راستای همگرایی و وحدت دینی بسیار تاثیرگذار بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ظرفیت هنرهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: برای استعدادیابی و هنری دانشجویان در هیات رئیسه مصوب شده که هر استان بازارچه فن و هنر داشته باشند و شرکتهای دانش بنیان فرهنگی در کنار آنها راه اندازی شود. همچنین آموزشهایی که میتواند ایده ها را به عمل تبدیل کند در دستور کار قرار گرفته است. یکی از این کارگاه ها درباره ده موضوع فرهنگی بود و در تاریخ 4 تا 6 اسفند در واحد تهران غرب برگزار خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در این راستا و در قالب محصولات و تولیدات فرهنگی میتوانند معرفی شوند همچنین در حال حاضر شرکتهای دانش بنیان فرهنگی آغاز به کار کردند که واحد خلخال و کرمان از جمله واحدهایی هستند که این شرکتها را راه اندازی کرده اند.

هاشمی با بیان اینکه بازارچه فن و هنر در هرمزگان با حضور دکتر میرزاده افتتاح شد گفت: ما قصد داریم محصولات هنری، ابتدا در غرفه ها به فروش برسد و زمان تولید انبوه رسید به صورت شرکت دانش بنیان فعالیت کنند. یکی دیگر از فعالیتهای معاونت فرهنگی استعدادیابی هنری در دانشگاه آزاد اسلامی است. در همین راستا، محصولات دستی در حوزه هنری نیز تولید و به فروش می رسد. جالب است که بدانید دانشجویان غیرهنری خالق این آثار بودند.

او افزود: به کمک پژوهشکده آفرینشهای ادبی و هنری و همچنین با کمک اداره کل فرهنگی استعدادیابی هنری انجام خواهد شد در حال حاضر اگر بتوانیم حتی ده درصد از این استعدادها کشف شوند که میتوان از آنها به عنوان ظرفیت خوبی در دانشگاه ها یاد کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دانشگاه های نسل چهارم گفت: نمایشگاه دستاوردهای برتر قرآنی، فرهنگی و هنری که قرار بود همزمان با اجلاس هفتاد و یک برگزار شود به علت تاخیر در برگزاری این اجلاس مقرر شده از سوم تا نهم خردادماه همزمان با سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود. در این نمایشگاه محصولات مختلفی در حوزه مکتوب شرکتهای دانش بنیان فرهنگی و بخشهایی که عمدتا مربوط به ایده هستند حضور دارد.

هاشمی در پایان ضمن گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تشییع آیت الله نشان داد که مردم از کسانی که به دنبال وحدت و همگرایی هستند حمایت می کند. بسیاری گفتند بعد از تشییع حضرت امام این بزرگترین تشییع تاریخ ایران بوده است. مردم ما قدرشناس افرادی هستند که به دنبال وحدت و همگرایی باشد.

204/200

خبرنگار: مهرنوش زارعی منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 734072

وب گردی

وب گردی