انتقاد شدیداللحن وزیر خارجه ترکیه از یونان

وزیر خارجه ترکیه باردیگر از یونان به دلیل عدم استرداد هشت نظامی فراری در جریان کودتای ۱۵ ژوئیه انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: اقدام یونان برای جلوگیری از محاکمه کودتاچیان به دلیل ارتکاب جرم متناسب با روابط دوستانه و همسایگی نیست.

دادگاه عالی یونان در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۷ درخواست اولیه دولت ترکیه برای استرداد این افراد را رد و اعلام کرد که این هشت تن در ترکیه هرگز نمی‌توانند با یک دادگاه عادلانه روبرو شوند و زندگی آنها در صورت بازگشت در معرض خطر است.

۱۶ ژوئیه سال ۲۰۱۶ هشت نظامی ترکیه‌ای با بالگرد وارد یونان شدند و این مساله موجب شد تا مقام‌های این کشور تحقیقات و روند دیپلماتیک را درباره ورود غیرقانونی آنها آغاز کنند.

وی با اشاره به عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ.ک.ک که از سال ۱۹۹۹ در زندان به سر می‌برد، گفت: متاسفانه این رویکرد یونان، ما را متعجب نمی‌کند. در گذشته نیز سرکرده پ.ک.ک در یونان پنهان شده بود.

چاووش‌اوغلو درباره اظهارات هشدارآمیز اخیر همتای یونانی‌اش درباره سفر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به جزایر مورد مناقشه کارداک گفت: هر زمان که ماموریت باشد، او ماموریت خود را انجام خواهد داد. مواضع ما در قبال جزایر کارداک کاملا آشکار است.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 736475

وب گردی

وب گردی