اقتصاد دانش بنیان تعبیر جدیدی از درآمدزایی مبتنی بر علم است 

رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت:  مبحث دانش بنیان به کاربردی سازی دانش می پردازد و تعبیر جدیدی از درآمدزایی مبتنی بر علم است و دانشگاه آزاد استان البرز دراین زمینه فعالیت های زیادی داشته است.

زرین تاج پرهیزکار رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: دانش بنیان یک بحث کاربردی درآمد زایی از دانش است.

وی افزود: مبحث دانش بنیان تعبیر جدیدی از درآمدزایی مبتنی بر علم است و دانشگاه آزاد استان البرز دراین زمینه فعالیت های زیادی داشته است و یکسری محصولات دانش بنیان تولید شده و به مرحله عرضه رسیده است به طوریکه فعالیت های تحقیقاتی در این خصوص بسیار نتیجه بخش بوده و امروز حدود 15 شرکت دانش بنیان در استان البرز مشغول به فعالیت هستند.

پرهیزکار تصریح کرد: دانشگاه آزاد کرج در رنکینگ جهانی از بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد و حتی بسیاری از دانشگاه های دولتی کشور، فراتر عمل کرده است. بخش اعظم این مسئله به دلیل تنوع و تکثر رشته های تحصیلات تکمیلی و تعداد دانشجویان مربوط می شود در این راستا این دانشگاه در مبحث تولیدات علمی، نگارش مقالات تالیفات بیشماری دارد و بخصوص شرکت های دانش بنیان در بحث کیفی سازی تحصیلات تکمیلی، استان البرز واحد کرج از کیفیت بالایی برخوردار است.

رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در پایان گفت: این دانشگاه در سطوح مختلف دوره های فوق لیسانس و دکترا در دوره های مختلف رشته های فنی، علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی مشغول به فعالیت است و در غرب استان تهران از معتبرترین واحدهای دانشگاه آزاد است استقبال خوبی در رشته های مختلف این واحد دانشگاهی صورت گرفته است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده:آخوندی

کد خبر: 736959

وب گردی

وب گردی