حشمتیان عنوان کرد:  درخواست پی گیری یارانه خانه احزاب

رئیس خانه احزاب ایران با بیان نیاز این نهاد به برخی امکانات و تجهیزات، خواستار پیگیری های لازم در خصوص یارانه خانه احزاب شد.

به گزارش ایسکانیوز، قدرتعلی حشمتیان عصر دوشنبه در نشست اعضای شورای مرکزی خانه احزاب که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری برگزار شد با اشاره به برگزاری 35 نشست اعضای شورای مرکزی خانه احزاب داشت: همایش بعدی ما هفتم اردیبهشت سال آینده با موضوع انتخابات و احزاب برگزار می شود.

رئیس خانه احزاب ایران با بیان این که در دوره احمدی نژاد خانه احزاب تعطیل شد اظهار داشت: در حال حاضر، ساختمان احزاب که از سوی وزیر کشور در اختیار ما قرار گرفت امکان تجهیز آن وجود ندارد. یارانه را هم آقای نوبخت در بودجه نیاورده بودند و نمایندگان در تلاش در این زمینه هستند.
حشمتیان گفت : این نهاد از آغاز فعالیت جدیدش تا کنون سه همایش برگزار کرده است و همایش آتی خانه احزاب هفتم اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
وی خطاب به معاون اجرایی رییس جمهوری خواستار پیگیری های لازم در خصوص یارانه خانه احزاب شد و در ادامه گفت: خانه احزاب مکانی برای اشتیاق مردم است و احزاب برای مردم رشد کرده اند و بی توجهی به احزاب بی احترامی به مردم است.
حشمتیان با اشاره به اینکه تاکنون پنج خانه احزاب استانی راه اندازی شده گفت: خانه احزاب استان ها مانند تهران، سه فراکسیونی است.
وی با بیان اینکه مصوب کردیم در حضوررئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور، دفاتر نمایندگی استانی را راه اندازی کنیم، گفت: استدعای ما این است که دولت و قوه قضائیه نیز ما را یاری کنند تا در راستای پیشبرد منویات مقام معظم رهبری پیش برویم.

**دولت به خانه احزاب کمک کند
حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه احزاب از فعالیت های اقتصادی محرومند، اما خانه احزاب یک تشکل صنفی است و اجازه فعالیت های اقتصادی دارد ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند در این زمینه کمک کند تا خانه احزاب بودجه ای داشته باشد که بتواند بر اساس آن فعالیت کند.
دبیرکل حزب اسلامی کار ادامه داد: این بدان معنا نیست که دولت برای خانه احزاب مقرری تعیین کند، بلکه دولت واحدی را در اختیار خانه احزاب برای فعالیت های اقتصادی بگذارد.
کمالی گفت: آقای روحانی در ابتدای فعالیت خود در دولت گفتند که روزنامه های وابسته به احزاب حمایت شوند و بسیاری از احزاب روزنامه ای برای بیان عملکرد خود به جامعه ندارند.

** باید انصاف داشت و خدمات را نادیده نگرفت
حجت الاسلام شجاعی کیاسری نیز گفت: احساس می کنم مقداری تفاوت بین آنچه وعده داده شد و آنچه امکان تحقق آن کمتر فراهم آمده، موجب دلزدگی های حسی شده است، اما باید انصاف داشت و باید خدمات را نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه در حوزه احزاب هم آنچه مورد انتظار بود فراهم نشد گفت:احزاب مرهون فعالیت دولت نیستند؛ آن میزانی که در خصوص حمایت از احزاب داد محقق نشد، دولت وارد عمل شد اما کمتر مورد توجه قرار گرفت.


** دولت به وعده خود در خصوص احیای خانه احزاب عمل کرد
طاهری عضو دیگر شورای مرکزی خانه احزاب هم گفت: دولت به وعده خود در خصوص احیای خانه احزاب عمل کرد، اما دولت می تواند عنایت بیشتری کند. از شخص وزیر کشور به خاطر مواضع حزبی، معاون سیاسی و مدیرکل سیاسی وزارت کشور تشکر می کنم که مجدانه وقت گذاشتند تا حداقل ها برای ایجاد تفاهم به وجود آمد.
وی با اشاره به اینکه انتظار ما از دولت این بود که یارانه احزاب که می توانست توسط دولت در لایحه برطرف شود محقق شود که نشد افزود: دولت در راه اندازی خانه احزاب و ایجاد بستر مناسب برای ایجاد خانه احزاب جای امتنان دارد اما جای انتظار داشت دولت یارانه احزاب را در لایحه بیاورد.
وی همچنین خواستار استفاده از منابع در اختیار رییس جمهوری برای احزاب شد.

** باید از نگاه مثبتی که نسبت به احزاب ایجاد شده استفاده کنیم
حسین کاشفی پورهم در این جلسه گفت: رئیس جمهوری از تمام طیف ها دعوت کردند و این جای تشکر دارد و این متفاوت از گذشته است که در آن موقع احزاب پیشرفتی نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه باید از نگاه مثبتی که نسبت به احزاب ایجاد شده استفاده کنیم تصریح کرد: باید توجه داشت که جایگاه مردم را خودشان تعیین می کنند و در اینجا خانه احزاب نقش خود را ایفا می کنند.
کاشفی پور با بیان این که نباید همیشه نگاه ما این باشد که دولت چه کار کند ادامه داد: ما هم باید بیاییم از طریق خانه احزاب و کمک های دولت، تلاش کنیم تا خانه احزاب در جایگاه خود قرار گیرد و دولت هم احساس کند که به حزب نیاز دارد.
وی گفت: باید زمینه ای را فراهم کنیم که دولت احساس کند نماینده واقعی مردم و نیازمند مردم است.
به گزارش ایرنا، شهاب الدین صدر نیز گفت: احزاب برای سلامت سیاسی کشور می توانند خیلی تاثیرگذار باشند. منظور دوستان این است که احزاب به رسمیت شناخته شوند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 736987

وب گردی

وب گردی