وزیر بهداشت: با علم و دانش می‌توان ملت و ایران را معرفی کرد/علم ماندگارترین ثروت هر کشور است

اولین جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار به منظور تجلیل از برترین‌های آموزشی و تحصیلی شاهد و ایثارگر صبح امروز با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و وزرای علوم، بهداشت و آموزش و پرورش در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه علم ماندگارترین ثروت هر کشور است افزود: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران برای رشد و تعالی به علم نیازمند است زیرا علم ماندگارترین ثروت هر کشور است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در خارج از مرزها هم علم و دانش تعیین کننده است و امروز در داخل کشور برای ادامه راه شهدا باید تلاش خستگی‌ناپذیر داشته باشیم. چراکه با علم و دانش می‌توان ملت و ایران را معرفی کرد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: شما فرزندان شاهد به خوبی راه را پیدا کرده‌اید، باید درس خواندن را با جدیت پی بگیرید چراکه ادامه راه پدرانتان همین است.

وی افزود: قبل از انقلاب دو نگاه بود، عده‌ای درس خواندن را مانع فعالیت‌های اجتماعی می‌دانستند، عده‌ای هم در مقابل مخالف فعالیت‌های اجتماعی بودند، اتفاقا آن‌هایی اثرگذار بودند که هم درس می‌خواندند و هم درس می‌‌دادند.

او افزود: به نظر بنده وظیفه اصلی دانشجویان درس خواندن است، عده‌ای از این سخنم این برداشت را کردند که من مخالف فعالیت سیاسی دانشجویان هستم، اگر به سخنان رهبری هم توجه شود می‌بینید که ایشان هم وظیفه اصلی دانشجویان را درس خواندن می‌دانند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان با بیان اینکه وزارت بهداشت به همه وظایف قانونی خود در جذب یادگاران شهدا عمل کرده گفت: ما تلاش‌مان را خواهیم کرد که بیش از این در این عرصه فعال باشیم.

خبرنگار: پارسا فرخوی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/201

کد خبر: 737206

وب گردی

وب گردی