سردار پورجمشیدیان: شیوه های سنتی اداره سربازخانه‌ها باید کنار گذاشته شود

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت:شیوه های سنتی اداره سربازخانه ها و پادگان‌ها باید کنار گذاشته شود و این خواست مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ پاسدار علی‌ اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در نهمین جشنواره جوان سرباز سپاه که صبح امروز (سه‌شنبه 17 اسفند)‌ به میزبانی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انسانی در استراتژی و راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین سرمایه نظام است، خصوصا در حوزه نیروهای مسلح نیروی انسانی محوریت اصلی دارد.

وی افزود: از نظر تجهیزات و امکانات و سایر ملزومات امروز در شرایط بسیار خوبی هستیم اما ما در نیروهای مسلح به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه بسیار مهم و بزرگ توجه داریم و در این بین سربازان یکی از ارکان اصلی این سرمایه بزرگ هستند و مهمترین شاهد بر این مدعا تعداد زیاد سربازان شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: همین امروز هم در زمینه دفاع از مرزهای کشور نیروی انسانی اصلی که انجام وظیفه می‌کند سربازان هستند. در مجموعه نیروی زمینی سپاه تعداد قابل توجهی از سربازان ما در بعضی پایگاه‌های ما در شمال غرب کشور که گاها ارتفاع برف در آن مناطق به 10 متر می‌رسد انجام وظیفه می‌کنند. همچنین در مرزهای جنوب شرق هم سربازان ما در کنار پاسداران و دیگر نیروهای مسلح در حال فداکاری هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه سربازی در نظام اسلامی یک تفاوت اساسی با سایر نظامات دنیا دارد، خاطر نشان کرد: امروز در خیلی از نظام‌ها، سربازی اجباری است اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی به تعبیر حضرت امام (ره) سربازان، سرباز خدا هستند و سربازی در کشور ما یک امر الهی و مقدس است و ما افتخار می‌کنیم که سرباز امام عصر (عج) هستیم.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی عنوان بسیجی و سربازی بسیار مقدس است به صورتی که همه افتخار می‌کنند ملقب به عنوان بسیجی بوده و در نیروهای مسلح نیز عنوان سربازی با افتخارترین عنوان برای تمام مقامات نظامی است.

سردار پورجمشیدیان تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا از نیروهای مسلح خواسته‌اند تا پادگان‌ها تبدیل به مرکز تربیت سربازان شود و در آنجا درس شرف و شجاعت به سربازان داده شود و از این طریق انسان‌هایی صالح تربیت شوند. بر این اساس ما باید به صورت عملی فرمایشات فرمانده کل قوا را مد نظر قرار دهیم و آنچه شان سربازان نظام است به کارگیری کنیم که در این خصوص کارهای خوبی انجام شده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در پایان اظهار داشت: ما باید از ظرفیت سربازان و توان مشاوره آنان در تعامل با فرماندهان استفاده کنیم و شیوه سنتی اداره پادگان ها باید کنار گذاشته شود و این خواست مقام معظم رهبری است.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 739219

وب گردی

وب گردی