اختصاص ۵۰ درصد مالیات بر دخانیات به حوزه سلامت

معاون برنامه ریزی، هماهنگی حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: ۵۰ درصد مالیات بر دخانیات به حوزه سلامت، ۳۰ درصد به حوزه ورزش و ۲۰ درصد به حوزه آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، طاهر موهبتی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش اعتبار در بودجه سال ۹۶، در اجرای سیاست کلی سلامت تاکید بر عوارض و اجرای ماده ۸۸ برنامه توسعه ششم است که البته هنوز تشریفات قانونی را برای اجرا پس از تصویب در مجلس طی می‌کند.

وی ضمن اشاره به بودجه دانشگاه‌ها گفت: برای دومین سال بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها قبل از آغاز سال به تصویب رسیده و این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

موهبتی گفت: با گذشت ۲.۵ سال از اجرای طرح تحول سلامت، مهم‌ترین هدف طرح نظام سلامت کاهش هزینه های مردم است و سهم پرداختی مردم از ۳۷ درصد، به سه و شش درصد در روستاها و شهرها رسیده است.

وی اظهار کرد: در برخی از کشورهای همسایه به ازای هزار نفر، چهار تخت بیمارستانی و در برخی به ازای هزار نفر ۱۲ تخت بیمارستانی فعال است، ولی این رقم در ایران ۱.۵ تخت بوده که تا پایان برنامه طرح تحول سلامت باید در ازای هر هزار نفر به ۲.۵ تخت بیمارستانی برسیم.

موهبتی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تاکنون ۱۱ هزار تخت تحویل داده شده است و تا پایان دولت ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز تحویل داده خواهد شد تا بتوان به عدد مورد نظر ۲.۵ درصد برسیم.

دریافت کننده و انتشار دهنده: نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 739819

وب گردی

وب گردی