استاد ژانر وحشت ترامپ را به سخره گرفت

استیون کینگ در مجموعه‌ای از پست‌های توییتری، به سبک ترامپ او را به خاطر توییت‌ها و ادعاهای بی پایه و اساسش مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشنگتن پست، یک تئوری در میان هواداران استیون کینگ وجود دارد که می‌گوید این نویسنده پرفروش و استاد ژانر داستانی وحشت در رمانش درباره یک پیشگو که صعود یک فروشنده عوام فریب به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده و به راه انداختن یک جنگ جهانی را پیش‌بینی می کند، ظهور دونالد ترامپ را از قبل دیده است.

حالا به زمان حال بازگردید که در آن ترامپ بدون ارایه کردن هرگونه مدرکی، اوباما را به شنود دفاتر کمپینش در برج ترامپ متهم کرد و کینگ هم او را با یک داستان وحشت کوتاه در قالب سه توییت، مورد انتقاد قرار داد.

کینگ در توییت اول خود نوشت: «نه تنها اوباما تلفن‌های ترامپ را شنود کرد، بلکه یک بستنی توت‌فرنگی را هم از کمد او دزدید.»

ممکن است یک منتقد بگوید از نظر لحنی داستان کینگ افتضاح است چون کارش را با یک کمدی سبک شروع کرده که در آن اوباما به فریزر ترامپ دستبرد می‌زند. (یا احتمالا اشاره ای به پرونده ای در رمان «شورش کِین» می کند که حول محور توت فرنگی می‌چرخید، اما به هر حال ژانر وحشت نبود.)

اما صبر کنید. نویسندگان عاشق پیچش‌های داستانی شان هستند.

این نویسنده هرگز جزو هواداران ترامپ نبوده و مدتی پیش طی یک مصاحبه زنده فیس بوکی با ران چارلز از واشنگتن پست گفت: «ریاست جمهوری ترامپ بیشتر از هر چیز دیگری من را می ترساند. وحشت زده ام که او ممکن است رییس جمهور بشود.»

همچنین وقتی کینگ رییس جمهور را با یک فروشنده پوپولیست در رمانش «منطقه مرده» مقایسه کرد، همان ارتباطی را بین آن‌ها برقرار کرد که بسیاری از هوادارانش گفته بودند وجود دارد. این شخصیت فروشنده کسی است که علیه ساز و کار سیاسی کمپین می‌کند و در پیش‌گویی شخصیت اول داستان، در نهایت موفق می شود به کدهای هسته ای دسترسی پیدا کند.

کینگ مدتی پیش در توییتی نوشت: «عوام فریب های پوپولیست مثل «او که نباید نامیده شود» یک مسئله جدید نیستند؛ رمان «منطقه مرده» را ببینید که ۳۷ سال پیش منتشر شد.»

در نقش رییس جمهور، ترامپ تا به حال به وضوح نشان داده که هیچ کنترلی در توییت‌هایش ندارد. این مسئله اخیرا وقتی او مجموعه‌ای از توییت‌هایش را منتشر کرد و در آن اوباما را متهم به شنود کردن برج ترامپ در ماه اکتبر کرد، دیده شد.

ترامپ نوشت: «اوباما چقدر خودش را پایین کشیده که طی پروسه مقدس انتخابات تلفن‌های من را شنود کرده است. این نیکسون/واترگیت است. آدم بد (یا مریض)»

برگردیم به داستان ژانر وحشتی که توییت‌های ترامپ الهام بخش به وجود آمدن آن توسط استیون کینگ شدند.

قسمت دوم داستان «حمله به خانه دونالد ترامپ» نوشته استیون کینگ در توییتر: «اوباما شخصا تلفن‌های ترامپ را شنود کرد! لباس مخفی پوشید و وارد ساختمان شد. میشل هم نگهبان ایستاده بود. غمگین است!»

این هم از آخرین بخش داستان کینگ در توییتر: «ترامپ باید بداند اوباما هرگز کاخ سفید را ترک نکرد! در کمد قایم شده! قیچی هم دارد!»

البته کینگ در به سخره گرفتن ترامپ تنها نبود. جان فاورو بازیگر و فیلمساز هم نوشت: «نقشه استادانه اوباما: ۱) حریف را شنود کن ۲) اطلاعات آسیب زننده جمع کن ۳) چیزی نگو ۴) بگذار پیروز شود ۵) در افق محو شو»

بروس بارتلت تاریخ‌نگار آمریکایی هم نوشت: «نیکسون را در عمیق‌ترین روزهای پارانویای واترگیت در نظر بگیرید، ۵۰ امتیاز از آی کیوی وی کم کنید، توییتر را به وی اضافه کنید، و ترامپ امروز را خواهید داشت.»

منبع: مهر

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده نقاشی

502500

کد خبر: 740001

وب گردی

وب گردی