توسعه ایران منوط به اقتصاد دانش بنیان است

رییس دانشگاه تهران گفت:بی شک توسعه ایران اسلامی منوط به تحول اقتصادکشور به اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش ایسکانیوز، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران گفت:بی شک توسعه ایران اسلامی منوط به تحول اقتصاد کشور بهاقتصاد دانش بنیان است.

وی ادامه داد: اقتصادی درون زا بدون انحصار و رانت آنگونه که در برنامه اقتصاد مقاومتی منعکس شده است بدیهی است که اینمهم بدون همراهی و نقش آفرینی دانشگاه های کشور محقق نمی شود.

رییس دانشگاه تهران افزود: این دانشگاه به عنوان نماد آموزش عالی کشور در راستای تحقق سیاست های ابلاغی رهبری و در راستای تحول اقتصاد کشور به اقتصاد کشور در برنامه سوم توسعه خود در سه محور اساسی اقدام می کند.

نیلی گفت:دانشگاه تهران برای اجرای بهینه برنامه توسعه خود سعی دارد تمامی برنامه های آموزشی جهت گیری های پژوهشی و دیگر برنامه های توسعه خود را همگام تنظیم می کند.

وی بیان کرد:در این جهت در نطر دارد طرح جامع شهر دانش را در قلب اقتصادی با حمایت و همکاری دولت و مردم اجرا کند.

رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: بر این اساس این طرح بالغ بر ۵۰۰،۰۰۰متر مربع فضا در محدوده جغرافیایی طرح برای استقرار شرکت های فناور و دانس بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اختصاص خواهد شد.

نیلی احمد آبادی افزود: همچنین دانشگاه تهران برنامه ریزی وسیعی برای کمک به ایجا. و توسعه شرکت های رویشی spin_off با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان خود انجام داده است که به موجب آن اعتبارات لازم در مقاطع مختلف رشد اینگونه شرکت ها از طریق پارک علم و فناوری دانشگاه به آنها اختصاص پیدا خواهد شد.

وی گفت:دانشگاه تهران برای جامعیت بخشی و افزایش گستره فعالیت های حمایت از توسعه علم و فناوری در نظر دارد شعب پارک علم و فناوری خود را در پردیس ها و واحدهای دانشگاه تهران در سراسر کشور گسترش دهد و به ویژه در پردیس بین المللی کیش اقدام به ایجاد شعبه بین المللی دانشگاه و پارک علم و فناوری کرده که اجرای طرح گسترش آن در دست اقدام است.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد:امید است اقدامات و برنامه های این دانشگاه در راستای تحقق ماموریت های دانشگاه کارآفرین سبز و با توان رقابتی بالا در سطح بین المللی با موفقیت به اجرا در آمده و زمینه تحقق اقتصاد دانش محور را فراهم کند.

نیلی احمدآبادی یادآورشد: دانشگاه تهران یک بار دیگر آماده می شود تا با تکیه به الطاف الهی پیشگام تحولی ژرف در نظام آموزش عالی کشور باشد.

200/202

منبع: باشگاه خبرنگاران

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 742360

وب گردی

وب گردی