یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در دست ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در حومه شرقی حلب توانست یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در این کشور را آزاد کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای سوری توانستند شهر دیر حافر و 26 شهرک و روستای اطراف آن را آزاد کرده و 24 کیلومتر از اتوبان بین المللی حلب رقة را پاکسازی کنند.

این منبع در ادامه تاکید کرد که یگان های نیروهای مسلح سوریه توانستند طی یک عملیات نظامی گسترده در حومه شرقی حلب کنترل شهر دیر حافر را به دست گرفته و ضربات سختی را به گروه تروریستی داعش وارد آورند به طوریکه در پی این عملیات دست کم صدها داعشی کشته و زخمی شدند و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی آنها نابود شد.

وی در ادامه افزود: شهر دیر حافر اولین و مهم ترین پایگاه داعش در سوریه به شمار می‌آمد به طوریکه نام دار الفتح را برای آن انتخاب کرده و مقرهای فرماندهی و مهندسی و سنگرهای پیچیده زیادی را در این شهر به وجود آورده بودند.

ارتش سوریه از آغاز سال جاری عملیات گسترده ای را برای بیرون راندن داعش از حومه شرقی حلب شروع کرده که تاکنون توانسته ده‌ها روستا و شهرک را آزاد کند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743413

وب گردی

وب گردی