ورود 10 میلیون و 600 هزار مسافر نوروزی به خراسان رضوی

سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: 10 میلیون و 600 هزار مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز دهم فروردین ماه وارد این استان شده اند که نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری استانداری خراسان رضوی مهدی فروزان افزود: 9 میلیون و 176 هزار نفر در تعطیلات نوروز امسال با وسایل نقلیه شخصی به استان وارد شده اند که این رقم نسبت به سال قبل در این زمان رشد 10 درصدی را نشان می دهد.
وی اظهار کرد : 926 هزار نفر هم با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای وارد استان شده اند که سهم 9 درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال قبل در این زمان 6 درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد : 315 هزار نفر از این مسافران نوروزی هم توسط ناوگان حمل و نقل ریلی و با قطار به استان سفر کرده اند که سهم سه درصدی در انتقال مسافران به استان را دارد اما در مجموع نسبت به سال قبل کاهش 28 درصدی را نشان می دهد.
وی سهم ناوگان حمل و نقل هوایی در انتقال مسافران نوروزی به مشهد را هم 2.2 درصد ذکر و عنوان کرد: در این مدت 235 هزار و 824 مسافر از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد به مشهد وارد شده اند که نسبت به سال قبل در این زمان رشد 16 درصدی نشان می دهد.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: شش میلیون و 417 هزار نفر از کل مسافران نوروزی استان زائران مشهد الرضا (ع) هستند که نسبت به سال قبل در این زمان رشد هشت درصدی دارد.
به گفته وی ، از کل مسافران مشهد پنج میلیون و 156 هزار نفر با وسایل نقلیه شخصی ، 709 هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای ،315 هزار نفر با قطار و 235 هزار نفر هم از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد وارد این شهر شده اند.
بر اساس پیش بینی ها تا پایان نوروز امسال 11 میلیون مسافر به خراسان رضوی مسافرت می کنند که مقصد هشت میلیون نفر آنان مشهد خواهد بود

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743614

وب گردی

وب گردی