تولید، موتور محرکه توسعه در هر کشوری به حساب می آید

رییس دانشگاه تبریزگفت: تولید، موتور محرکه توسعه در هر کشوری به حساب می آید و از این رو منظور از تولید نیز توسعه همه جانبه در تولید کالا، خدمات و دانش فنی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا پورمحمدی، در حاشیه دیدار با اساتید و کارکنان این دانشگاه با اشاره به نامگذاری سال 1396 با شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال»؛ از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: تولید، موتور محرکه توسعه در هر کشوری به حساب می آید و از این رو منظور از تولید نیز توسعه همه جانبه در تولید کالا، خدمات و دانش فنی است، که در این راستا دانشگاه ها با تولید دانش فنی می توانند، نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

رییس دانشگاه تبریز، در ادامه سخنان خود بر نقش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه ها در این خصوص نقش غیر قابل انکاری دارند و باید، با حمایت از ایده های جدید اساتید و دانشجویان نخبه و تجاری سازی آن به رسالت واقعی خود عمل کنند.

وی در ادامه یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی را تولید محصول و صادرات آن به بازارهای جهان توصیف کرد و افزود: در این راه با توجه به گشایش های برجام، رفع تحریم ها و برقراری معاملات مالی و بانکی بین المللی، فرصت های جدیدی در پیش روی تولیدکنندگان و صنعت گران قرار گرفته است.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 745210

وب گردی

وب گردی