سفر ۱۰ روزه به بوسنی ویژه اهالی ادبیات

بنیاد شعر و ادبیات داستانی با انتشار فراخوانی تحت عنوان «۱۰ روز در نوار بالکان» از اهالی ادبیات و نویسندگان جوان کشورمان برای سفر به بوسنی ‌و هرزگوین دعوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بنیاد شعر و ادبیات داستانی با انتشار فراخوانی تحت عنوان «۱۰ روز در نوار بالکان» از اهالی ادبیات و نویسندگان جوان کشورمان برای سفر به بوسنی ‌و هرزگوین و شرکت در مراسم پیاده‌روی چهارروزه صلح (مارش میرا) دعوت کرد.

مراسم پیاده‌روی نوار صلح (مارش میرا) به منظور بزرگداشت جانباختگان و شهدای نسل‌کشی سربرنیتسا (در جریان جنگ دهه ۱۹۹۰ میلادی در منطقه بالکان) در کشور بوسنی‌ و هرزگوین برگزار می‎شود. این آیین، محفلی برای گردهمایی مسلمانان، مسیحیان صلح‌طلب و اهالی فرهنگ و ادبیات از نقاط مختلف کره خاکی است تا در آن اندیشه صلح همگانی ترویج شود.

از این رو بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای شرکت نویسندگان جوان کشورمان در این آیین نمادین و بزرگداشت شهدای نسل‌کشی با عنوان «۱۰ روز در نوار بالکان» اقدام کرده است.

بر اساس این گزارش، نویسندگان در این برنامه از ۱۴ تا ۲۴ تیرماه امسال با حضور در کشور بوسنی‌ و هرزگوین و شرکت در این آیین بزرگداشت، ضمن دیدار با فرهیختگانی از سرزمین‌های مختلف از کشور بوسنی نیز دیدن خواهند کرد.

برنامه سفر «ده روز در بالکان» روز ۱۴ تیر با پرواز به بوسنی و حضور در شهر سارایوو (پایتخت) آغاز می‌شود. بازدید از شهر موستار، برای شرکت در مراسم پیاده‌روی ۴ روزه (هر روز بین ۸ تا ۱۰ ساعت پیاده‌روی) و حضور در نقطه پایانی مراسم پیاده‌روی در قبرستان پوتوچاری شهر سربرنیتسا، از برنامه‌های این سفر هستند.

داوطلبان شرکت در این پیاده‌روی تا ۲۸ فروردین می‌توانند با استفاده از نشانی @MaysamAmiri با میثم امیری، نماینده بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان تماس برقرار کرده و علاقه‌ خود را برای حضور در این سفر اعلام کنند.

هزینه سفر برای هر شرکت‌کننده مبلغ ۳ میلیون تومان است که قابل بازگشت نخواهد بود. همچنین همراه داشتن لوازم مورد نیاز کوه‌پیمایی و پیاده‌روی، ضروری است.

با توجه به اینکه حداکثر ۱۰ نفر در این سفر حضور خواهند داشت، اولویت با نویسندگان زیر ۴۰ سال است.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پس از بررسی داوطلبان شرکت در این برنامه، اعضای گروه را انتخاب خواهد کرد. همچنین انصراف از انجام سفر به معنای بازپرداخت این مبلغ نیست و به منظور جلوگیری از توقف برنامه‌ریزی‌ها، مبلغ واریزی به هیچ عنوان برگشت داده نمی‌شود.

در پایان این سفر آثار نوشته شده توسط نویسندگان شرکت‌کننده در برنامه «ده روز در بالکان» (حداکثر در ۴۰ هزار کلمه) که مناسب نشر تشخیص داده شوند، با راهنمایی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان منتشر خواهد شد.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 745873

وب گردی

وب گردی