ماموریت لاریجانی به کمیسیون امنیت برای بررسی حمله آمریکا به سوریه

رییس مجلس کمیسیون امنیت ملی را مامور بررسی حمله آمریکا به سوریه و پیگیری اقدامات سیاسی و دیپلماتیک متقابل کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی امروز (دوشنبه 21 فروردین) در پاسخ به اظهارات متعدد نمایندگان درخصوص حمله موشکی آمریکا به سوریه، گفت: تذکراتی که امروز نمایندگان مجلس ارایه کردند همه در یک وجه مشترک بود و همه نسبت به حوادث در منطقه خوشبختانه هوشیار هستند و با حساسیت مسأله را دنبال می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از اینکه مسایل حلب و موصل به جایی رسید که تروریست‌ها از منطقه خارج شدند، آمریکایی‌ها جریان دیگری را در منطقه به وجود آوردند و این احیاگری برای جریان تروریستی در منطقه است که از نظر ما سفاک‌ترین کاری است که آنها انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: توطئه ای که در شرایط کنونی در منطقه در حال اجراست، از مدت ها پیش طراحی شده و آمریکایی ها بهانه جدیدی را برای ماجراجویی در منطقه ایجاد کرده اند که این اقدامات از نظر نظامات بین المللی خلاف است. همچنین آمریکا با اقدام اخیر خود تحرکات تروریستی در منطقه را تشدید می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: البته این آتش دامن خود آمریکایی ها را نیز خواهد گرفت و این مسائل به سادگی نیست و آنها نباید تصور کنند که می توانند حالت بزن در رویی داشته باشند، از این رو کمیسیون امنیت باید جلسه ویژه ای را برای بررسی این تحولات برگزار کرده و اقدامات سیاسی و دیپلماتیک نیز باید دنبال شود.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: شرایط کنونی بسیار حساس است و این اقداماتی که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه انجام دادند بر همه مشخص است که این سلاح‌ها از کدام مرزها وارد شده است که آمریکایی‌ها آن را بهانه‌ای قرار دهند تا فضای تنفسی برای تررویست‌ها در منطقه به وجود آید.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند وقتی جریان تروریستی را احیا می‌کنند به آنها حیات می‌دهند و قطعاً آنها در مسیر خودشان کشورهایی که تروریست‌ها را احیا کرده‌اند گرفتار می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مسأله آرامش و امنیت در منطقه مسأله مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است، لذا کمیسیون امنیت باید این موضوع را پیگیری کرده و با دقت مسایل را رصد کند و نتایج را به مجلس ارایه دهد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 746519

وب گردی

وب گردی